BALÁŽ, F. Tvorba parametrického modelu vozu do pece [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.
Student ve své práci analyzoval aktuální řešení přípravy modelu při změně rozměrů vozíku do pece. Po analýze aktuálního řešení přišel s novým přístupem, jak budoucí změny výrazně urychlit a ušetřit tak čas, tudíž zejména finance. Společnost navíc dokáže díky změnám rychleji zpracovávat cenové nabídky a všeobecně rychleji reagovat na požadavky zákazníků a rychleji připravit podklady pro výrobu. Samotná práce byla vytvořena velmi samostatně dle požadavků zadavatele a student v ní prokázal schopnost sám řešit komplexní konstrukční problém a přinést nové, rychlejší postupy přípravy digitálních dat. Slabší místo práce spatřuji v popisu řešení. Uvítal bych podrobněji rozepsané dosažené výsledky a závěr práce. Zde se ovšem jedná o drobnost, která nebrání studentovi práci obhajovat.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Cílem bakalářské práce bylo vytvořit parametrický model vozu do pece. V rešeršní části je zběžně popsán původní model včetně procesu jeho úpravy. Uvítal bych alespoň základní přehled pecí, kde se vozík používá. Dále jsou zde uvedeny příklady parametrizace a její výhody v podobě časové potažmo finanční úspory. Celá práce obsahuje pouze šest zdrojů, z čehož jsou tři diplomové práce a tři odkazy na web. V analýze problému je zmíněno několik částí vozíku, které budou při parametrizaci problémové, ovšem nikde není uveden způsob řešení. Samotné konstrukční řešení je popsané hodně obecně a nejednoznačně. Diagramy v úvodu kapitoly obsahují operaci „export“, ale nelze se dočíst, co konkrétně znamená. Velká pozornost je věnována parametrům a zejména popisu jednotlivých skupin pravidel, který ovšem není detailní. Obsahuje zejména základní funkce a příkazy (např. zaokrouhlování, změnu viditelnosti, if, case …). Skupina kombinovaných pravidel ovlivňující jednotlivé části modelu je shrnuta na čtyřech řádcích. Některé pravidla jsou aplikované i na sestavu, o jejímž vzniku není dříve v textu ani zmínka. K lepšímu pochopení by pomohl náčrt struktury vzniklého modelu (master, sestavy atd.). Další kapitola obsahuje diagram popisující práci s modelem po parametrizaci, ovšem nelze z něj vyčíst, které úkony dělá konstruktér, a které se provádí automaticky. Student závěrem porovnal časovou náročnost úprav před a po parametrizaci a současně vyčíslil finanční úsporu v horizontu pěti let. Z formálního hlediska lze vytknout zpřeházené číslování obrázků, a tedy i odkazování se na špatné obrázky. Po vytištění práce by byly některé obrázky nečitelné, neboť obsahují malé písmo. Místy se objevuje slabší větná stavba a formulace myšlenek. Jako zásadní přínos práce vidím v samotném 3D parametrickém modelu, který není mezi výstupy, a proto nelze posoudit jeho funkčnost. I přes výše zmíněné nedostatky doporučuji práci k obhajobě s hodnocením C.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | D | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | E |
eVSKP id 132009