GAL, P. Identifikace podobných řešení při stochastické simulaci v oblasti odpadového hospodářství [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2015.
Předložená diplomová práce je vypracována v adekvátním rozsahu a plně splňuje cíle ze zadání. Oceňuji nastudování problematiky shlukové analýzy, která je nad rámec osnov výuky. Pro výpočty byl využit software Statistica, který rovněž není používán v rámci studia na ÚPEI. V případě hledané závislosti na obr. 6.5 až 6.8, bych považoval za přínosné neuvažovat pouze lineární závislost. Na hlavní výsledky z kap. 7 a 8 této práce to ale nemá žádný vliv. Text představuje značný přínos z pohledu propojení výpočtových nástrojů vyvíjených na ÚPEI. Diplomová práce poukazuje na možný další vývoj v předmětné problematice, čímž plně naplňuje cíle ze zadání. Práci považuji za kvalitní a doporučují ji k obhajobě. Navrhuji známku A nebo B podle obhajoby.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
V úvodní části práce se autor zabývá tvorbou dopravní infrastruktury v EU, na bázi, železniční a silniční dopravy. Zmiňuje specifika a některé problémy, které v rámci práce bylo nutné vyřešit. Dále se zabývá problematikou předpokladu produkce odpadu na obyvatele ve státech, kde není informace dostupná nebo se nezdá relevantní. Jako stěžejní část je seznámení s metodou shlukování a vybírání reprezentativních scénářů, za účelem urychlení a zjednodušení výpočtů. V závěru práce jsou popsány výsledky shluků pro vybrané případy a scénáře. Student do práce zahrnul z velké části i problematiku, která se obecně na UPEI v rámci řádných předmětů nevyučuje, a spadá spíše do oblasti matematického inženýrství. Tato iniciativa jen zvýrazňuje kvalitu celé práce. Vytknout by se daly například některé popisky, kde je tabulka vložena jako obrázek a titulek je „obrázek“. Zde by bylo vhodnější označit titulkem „tabulka“ (např. obr. 6.3 a 6.4). Předložená práce je na velmi dobré úrovni, splňuje zadání a doporučuji ji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 83739