STODŮLKA, T. Směrování v datových sítích [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2017.
Náplní práce studenta bylo seznámení se a prostudování problematiky směrovacích mechanizmů, a to statických i dynamických. Získané znalosti pak student měl zúročit v podobě návrhu a realizace experimentální síťové infrastruktury, která by se stala základem pro jednu z laboratorních úloh předmětu Architektura sítí. Student se o problematiku zajímal, k řešení problémů přistupoval aktivně, účastnil se dle potřeby konzultací, na které chodil připraven a výsledky konzultace následně zapracoval do navrhovaného řešení úkolů. Na základě domluvy s vedoucím byl vybrán síťový hardware, na jehož základě student navrhnul datovou síť menšího rozsahu, na které byly implementovány mechanizmy statického směrování a dynamických směrových mechanizmů RIP a OSPF. Výsledkem práce studenta je tak zdařilý návrh laboratorní úlohy, který bude možné po drobných úpravách zavést do výuky. Závěrem lze konstatovat, že student prokázal schopnost zorientovat se v problematice, provést rozbor zadaného úkolu, nabyté znalosti využít pro návrh a realizaci zadaný úkol a získané výsledky posoudit. Práci doporučuji k obhajobě a navrhuji hodnocení A/96
Cílem práce bylo navrhnout a zrealizovat laboratorní úlohu k problematice směrování v datových sítích. První kapitola je věnována popisu problematiky směrování, druhá kapitola řeší návrh laboratorní úlohy a třetí kapitola je popisem realizace laboratorní úlohy. Návod laboratorní úlohy je součástí přílohy. Zadaný problém student řešil logicky a jeho postup je zdůvodněný. Oceňuji také rozsáhlost a hloubku práce. Výsledná laboratorní úloha studentům umožňuje experimenty se statickým směrováním a směrováním na základě protokolů RIP a OSPF. Z věcného hlediska mám výhrady k několika nepřesným tvrzením, jako např., že fragmenty se skládají do původního paketu na konci linky (s. 16, 2. řádek zdola). Tato tvrzení však nemají vliv na korektnost samotné úlohy. Z formálního hlediska je práce zpracována velmi pečlivě. Celkově konstatuji, že student zadání splnil v plném rozsahu a na výborné úrovni. Z tohoto důvodu práci hodnotím stupněm A a bodovým hodnocením 98 bodů.
eVSKP id 101835