KOZINA, L. Detekce a počítání automobilů v obraze (videodetekce) [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2010.
Úkolem studenta bylo navrhnout a implementovat algoritmy pro detekci a počítání automobilů v dynamické scéně z dopravních kamer a rozšířit tyto algoritmy o klasifikaci vozidel do kategorií. Dále pak určit průměrnou rychlost a obsazenost jízdních pruhů. Zadání lze hodnotit jako časově i odborně náročné. Předpokládalo nastudování různých metod zpracování obrazu, pochopení matematického základu metod a dobré programátorské schopnosti. V úvodu práce postrádám hlubší rozbor problému, který je v druhé části práce dohnán detailnějším popisem metody optického toku. V praktické části bylo vytvořeno uživatelské rozhraní a navrženy a implementovány algoritmy pro klasifikaci scény. V závěru práce postrádám statistické zhodnocení dosažených výsledků (je uvedeno jen slovní hodnocení) a náročnost algoritmů na výpočetní výkon počítače. Úroveň odborných znalostí diplomanta lze vzhledem k náročnosti práce jako vysokou, student úspěšně vyřešil všechny body zadání. Student pracoval samostatně a s vlastní iniciativou, s minimem nutných konzultací. Kód programu a algoritmů je psán srozumitelně a přehledně, Práce svědčí o inženýrských schopnostech diplomanta a navrhuji hodnocení stupněm B.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | A | 45/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | A | 20/20 | |
Formální zpracování práce | C | 15/20 | |
Využití literatury | B | 8/10 |
Úkolem studenta bylo detekovat a počítat automobily v dynamické scéně ve dne i v noci. Student měl taky navrhnout metody pro klasifikaci vozidel do kategorií, určení průměrné rychlosti a obsazenost jízdního pruhu. Zadání diplomové práce lze hodnotit jako poměrně rozsáhlé a to jak po odborné tak i časové stránce. Úspěšné splnění zadání předpokládalo nastudování hned několika metod zpracování obrazu, jejich implementaci a vyhodnocení jejich úspěšnosti. Práce má 60 stran a je přehledně rozdělena do 6 kapitol, které následují v logickém sledu. Po stránce formální je práce velmi zdařilá, je v souladu s platnými normami, rozsah jednotlivých kapitol odpovídá jejich důležitosti a obrázky vhodně doplňují text. Student velmi názorně popisuje použití jednotlivých metod, přičemž vždy začíná metodami jednoduchými a následně vyzdvihuje výhody metod náročnějších. Z práce bych vyzdvihnul snahu o pokrytí celé problematiky a analýzu vlastností velkého počtu metod. Z práce je patrné, že student tyto metody opravdu testoval, vybíral nejvhodnější a nespokojil se s první dostačující metodou. Všechny části práce lze považovat za původní, i když v některých důležitých momentech chybí citace. Za největší slabinu považuji nedostatečné (úplně chybějící) statistické vyhodnocení úspěšnosti jednotlivých metod. V práci je sice slovně naznačeno, která metoda působí jako lepší, ale jde pouze o autorův subjektivní názor. Teoretické pozadí některých metod by též mohlo být popsáno podrobněji. Nicméně, zadání bylo splněno v dostatečné míře. Práce svědčí o inženýrských schopnostech studenta. Po dostatečném zodpovězení otázek práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Odborná úroveň práce | B | 43/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | E | 10/20 | |
Formální zpracování práce | A | 10/10 | |
Splnění požadavků zadání | A | 18/20 |
eVSKP id 30872