ŠTARK, Z. Řízení pohybu vozítka [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2009.
Diplomanta p. Štark ve své práci řešil problematiku návrhu elektroniky pro řízení pohybu vozítka se dvěma stejnosměrnými motorky a kolovým podvozkem. Dále měl vypracovat softwarové vybavení pro mikrokontrolér, které by umožňovalo průjezd vozítka po zapamatované trajektorii. Zadání diplomové práce bylo prakticky zaměřené. Diplomová práce navazovala na dvě semestrální práce a částečně na bakalářskou práci pana Štarka. Diplomant disponoval solidními znalostmi z oblasti návrhu elektronických zařízení, mikroprocesorové techniky, tvorby programového vybavení pro mikrokontroléry i aplikačních programů pro OS Windows XP. V dané problematice se p. Štark dokázal výborně zorientovat, řešení zadaného úkolu věnoval dostatečné množství času, pracoval iniciativně, samostatně, pravidelně konzultoval dosažené výsledky s vedoucím práce. Není mi známo, že by se na tvorbě diplomního projektu podílely jiné osoby. Jako vedoucí diplomové práce navrhuji hodnocení "A/výborně".
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | A | 50/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | A | 18/20 | |
Formální zpracování práce | C | 15/20 | |
Využití literatury | A | 9/10 |
Diplomová práce se zabývá návrhem a implementací řízením pohybu vozítka pomocí mikroprocesoru ATMega16. Návrh systému vychází z modulární koncepce, kdy jednotlivé moduly komunikuji mezi sebou pomocí sběrnice což zvyšuje flexibilitu a zvyšuje funkčnost celého řešení. Pro splnění tohoto úkolu prokázal diplomant schopnost nastudovat problematiku řízení motorů, programování mikrokontrolerů v jazyku C, hardwarové prostředky pro práci s mikroprocesorem, měření a snímání veličin, návrh desek plošných spojů a programovaní v prostředí Borland Builder. Pro vlastní realizaci bylo nutné nakreslit a navrhnout desky plošných spojů, která jsou uvedeny v příloze A - C. V práci je kladen důraz na jednoduchou realizovatelnost celého zapojení. Práce je správně logicky rozdělena do kapitol. V teoretickém úvodu popisuje možné varianty řešení a rozebírá jejich výhody a nevýhody (typy podvozků, metody navigace, druhy pohonů). Následující kapitoly jsou věnovány koncepci řídícího systému a volbě vhodných hardwarových prostředků pro vlastní realizaci. V praktické části popisuje návrh jednotlivých částí řídící jednotky a implementaci softwaru. Závěrečná část práce je zaměřena na ověření funkčnosti jak programového, tak i hardwarového vybavení. Po odborné stránce lze práci vytknout jen drobné nedostatky a nepřesnosti ve schématech, chybějící odkazy na literární prameny, seznam literatury není podle normy. I přes drobné výhrady předložená práce splňuje všechny body zadání a svědčí o inženýrských schopnostech diplomanta.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | 20/20 | |
Odborná úroveň práce | A | 48/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | A | 19/20 | |
Formální zpracování práce | B | 8/10 |
eVSKP id 21467