HALACHKIN, A. Klasifikace typů vozidel metodou dynamického borcení času [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2015.

Posudky

Posudek vedoucího

Honzík, Petr

Student Aliaksei Halachkin se bakalářské práci věnoval systematicky, s pílí a invencí. Během obou semestrů navštěvoval pravidelně konzultace a předkládal výsledky dokončené práce. Zpracoval jak část teoretickou, tak praktickou, v rámci které vytvořil laboratorní přípravek v podobě „prověření konceptu“. Přípravek chystaný do výuky bude třeba vyrobit z jiných materiálů, nicméně jeho realizace proběhne v podobě podobné té, jaká je navržena v bakalářské práci. Své výsledky student taktéž publikoval na soutěži EEICT 2015. Vzhledem k výše uvedeném hodnotím přístup studenta k řešení bakalářské práce stupněm A, výborně, 95 bodů.

Navrhovaná známka
A
Body
95

Posudek oponenta

Honec, Peter

Zadání bakalářské práce Aliakseie Halachkina patřilo spíše mezi obtížnější témata. Požadovaným cílem práce bylo nastudovat metodu dynamického borcení času (DTW) a implementovat ji na klasifikaci typu vozidla z jeho výškového profilu. Pro tyto účely bylo nutné také navrhnout a sestrojit přípravek pro snímání výškového profilu modelů vozidel při různých rychlostech. Ze skladby samotné práce i z dosažených výsledků je patrné, že student k problému přistupoval svědomitě a systematicky. V teoretickém úvodu je popsána metoda DTW, její varianty a nejčastější oblasti použití. Student čerpal z několika zdrojů, výsledný text je logicky uspořádaný. Čtvrtá kapitola popisuje implementaci metody DTW, kdy vznikla C knihovna s Python rozhraním. V samotném textu dokumentu je přehledně popsáno rozhraní, student neobtěžoval čtenáře výseky kódu vloženými do dokumentu ani tímto častým nešvarem nepotřeboval úmyslně navyšovat počet stran dokumentu. Samotný C a Python kód programu je přehledný, každá funkce má v komentáři zdrojového kódu popsaný základní význam, vstupní parametry a návratovou hodnotu. Jen v samotném těle funkcí se student občas řídil poučkou „komentář netřeba, vlastní kód je zřejmý“. Nicméně štábní kultura kódu je na vysoké úrovni a kód je přehledný. Student vytvořil repozitář se zdroji na GitHub.com, což zaslouží také pochvalu. V páté kapitole je popsána implementace DTW pro samotné rozpoznávání vozidel. Výsledky, jejich reprezentace i metodika testování jsou v duchu celé práce na vysoké úrovni. V šesté kapitole je popsán přípravek, pomocí kterého byly snímány modelové profily vozidel při silně se měnících rychlostech, aby byla otestována síla DTW metody. Student pro jednoduchost navrhnul měření profilu vozidla kamerou na kontrastním pozadí místo profilometru. Mám ale pocit, že tím chtěl student z práce udělat multidisciplinární úlohu a pohrát si trochu i se zpracováním obrazu. Práce je po formální i faktické stránce na velmi vysoké úrovni, práci doporučuji k obhajobě. Navrhuji hodnocení bakalářské práce stupněm: Výborně - A (95).

Navrhovaná známka
A
Body
95

eVSKP id 84823