HAGARA, A. Návrh jednotného mechanizmu řazení a aktivace parkovací brzdy [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.
Bakalářská práce pana Hagary se zabývá konstrukčním návrhem společného mechanismu řazení a aktivace parkovací brzdy, přičemž cílem bylo nastudování problematiky řadicích mechanismů z hlediska koncepčně - konstrukčního uspořádání, objasnění základních principů funkce a na základě nabytých znalostí provést vlastní konstrukční návrh, který bude respektovat dané zástavbové rozměry a komponenty, poskytnuté společností Schaeffler Skalica. Student při zpracování výše uvedených cílů postupoval dle logicky volených kroků, vyhotovil více konstrukčních návrhů, které byly následně posouzeny z hlediska široké škály faktorů, jako je například výrobní cena, vyrobitelnost, životnost, atd. Finální konstrukční návrh je validován pomocí MKP s ohledem na pevnostní parametry. Student své kroky pravidelně konzultoval, přičemž na diskusi byl vždy připraven. Oceňuji zároveň velmi aktivní přístup k řešení dané problematiky. Cíle práce byly splněny, práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | |||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Bakalářská práce pana Hagary se zaměřuje na konstrukční návrh jednotného mechanismu pro řazení a ovládání parkovací brzdy. V teoretické části student poměrně detailně zpracovává rešerši existujících konstrukčních řešení daných mechanismů, které analyzuje z hlediska principu funkce, výhod a nevýhod. Na základě nabytých znalostí jsou v praktické části vyhotoveny 4 koncepční návrhy, které jsou kriticky posouzeny s ohledem na cenu, technologický způsob výroby či životnost jednotlivých dílů. Poměrně detailně je následně zpracován finální konstrukční návrh, který je průběžně posuzován z hlediska kinematiky a žádaných provozních silových účinků. Klíčové komponenty jsou následně podrobeny pevnostní kontrole, kterou považuji za průměrně zpracovanou a to hlavně z pohledu způsobu prezentace výsledků, kde bych doporučil se více věnovat kritickým místům. Úroveň MKP modelů sráží také omezení počtu elementů, dané studentskou verzí softwaru ANSYS. Práce je logicky členěna a psána čtivou formou. Pravopis z důvodu slovenského jazyka není hodnocen. Pozitivně hodnotím navázání spolupráce se společností Schaeffler Skalica, díky níž má tato práce vysokou míru uplatnitelnosti v praxi. Cíle práce byly splněny, práci doporučuji k obhajobě s výslednou známkou A.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 132217