HAVEL, J. Tlakově lité odlitky z Al slitin pro automobilový průmysl [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2010.
Cíle práce byly splněny. Bakalář mohl být při řešení práce iniciativnější, pracovat více se zahraniční literaturou. Do budoucna více konzultovat problematiku s vedoucím práce.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | C | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | C |
Bakalářská práce je zaměřena na posouzení trendů vývoje tlakově litých odlitků ze slitin hliníku. Obsahuje 37 stran textu a bakalář čerpal ze 17 literárních podkladů. Práce je rozdělena do tří hlavních celků (rešeršní, experimentální a závěr). V rešeršní části mimo charakteristiky výroby odlitků vysokotlakým, nízkotlakým a gravitačním způsobem, jsou uvedeny i metody pro stanovení kvality vyrobených odlitků se zaměřením na zjišťování zbytkové napjatosti. Největší pozornost je věnována metodě odvrtávání, měření magnetického pole, RTG difrakce, atd. Dále je popopsána slévárna ve ŠKODA - Auto, a.s. Mladá Boleslav a výroba spodního dílu bloku motoru vysokotlakým způsobem. Tato část práce má dobrou úroveň, student pečlivě označuje převzaté obrázky a tvrzení z prostudované literatury. Experimenty práce jsou zaměřeny na stanovení modulu pružnosti a na výpočet zbytkového napětí dílu bloku motoru slitiny Al (AlSi9Cu3) odlévané vysokotlakým způsobem. Modul pružnosti byl vypočten na základě výsledků ultrazvukového měření s použitím tloušťkoměru ECHOMETR 1060. Zbytková pnutí byla stanovena na základě tenzometrických měření a pro výpočet hodnot napětí byly použity standardně známé vzorce, včetně vzorec pro výpočet redukovaného napětí. Zjištěné hodnoty výpočtů, které jsou důležitým výsledkem bakalářské práce, jsou uvedeny v tabulkách č. 2 (Youngův modul pružnosti) a v tabulce č. 4 (výpočet hodnot napětí). Z experimentů je zřejmé, že se jedná o měření tří vzorků, které byly získány z dílu bloku motoru. Cíl práce na str. 28 dole, neni zřejmé, co je myšleno "tlakově do písku". Závěr práce mohl být rozšířen o vypočítané hodnoty a jejich konfrontaci s hodnotami stanovenými minulými diplomanty. Hodnoty uváděné v diskusi výsledků mohly být v tomto případě součástí závěru. Velmi oceňuji, že bakalář přispěl i experimentálním měřením. Celkově lze konstatovat, že bakalářská práce je zpracovaná na dobré odborné úrovni, bakalářskou práci doporučuji k obhajobě. Celkové hodnocení práce " velmi dobře / B ".
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B |
eVSKP id 26576