Posudek vedoucího
Veselý, Michal
Diplomantka prováděla kinetická studia degradace vybraných azobarviv ozonem s cílem
připravit formulaci pro tisk ozonového dozimetru. Diplomantka dokázala dobře pracovat
s publikovanými zdroji informací a zpracovat rešerši. Prokázala schopnost pečlivé
experimentální práce, schopnost rychle se učit práce s novými přístroji, ale naopak
nedokázala dobře si rozplánovat časový fond pro experimentální činnost, což v konečném
důsledku vedlo k výsledkům zhodnocených v tabulce uvedené výše.
Dílčí hodnocení
Kritérium |
Známka |
Body |
Slovní hodnocení |
Splnění požadavků zadání |
B |
|
|
Studium literatury a její zpracování |
A |
|
|
Využití poznatků z literatury |
B |
|
|
Kvalita zpracování výsledků |
C |
|
|
Interpretace výsledků, jejich diskuse |
C |
|
|
Závěry práce a jejich formulace |
C |
|
|
Využívání konzultací při řešení práce |
C |
|
|
Celkový přístup k řešení úkolů |
C |
|
|
Posudek oponenta
Čeppan, Michal
-
Dílčí hodnocení
Kritérium |
Známka |
Body |
Slovní hodnocení |
Splnění požadavků zadání |
B |
|
|
Logické členění práce |
C |
|
|
Kvalita zpracování výsledků |
C |
|
|
Interpretace výsledků, jejich diskuse |
C |
|
|
Využití literatury a její citace |
A |
|
|
Úroveň jazykového zpracování |
A |
|
|
Formální úroveň práce – celkový dojem |
B |
|
|
Závěry práce a jejich formulace |
C |
|
|
Otázky
- 1. Zdá sa, že zoznam skratiek nie je úplný, napr. chýba CL, ale aj ďalšie (aj keď
niektoré z nich sú vysvetlené v texte).
- 2. Aká je chemická podstata stanovenia ozónu luminiscenčnými reakciami s organickými
farbivami (kap. 3.2.1)?
- 3. Absorpčná mohutnosť ozónu v oblasti Hartleyho pásu sa udáva mólovým absorpčným
koeaficientom, kým v oblasti Chappuisovho pásu absorpčným prierezom. Aký je vzťah
týchto veličín? Aký rozmer má mólový absorpčný koeficient v sústave SI?
- 4. Prečo nie je kap. 3.2.6 Optochemické metódy zaradená do kap. 3.3 Farbivá citlivé
na ozón?
- 5. S akou presnosťou sa merali objemy podľa tab. 4?
- 6. Posun absorpčného maxima Oranž II k vyšším vlnovým dĺžkam vplyvom pH na obr. 17
nie je zreteľný. Mohla by autorka prezentovať posun na vhodnejších údajoch? Ako sa
v spektroskopii nazýva posun k vyšším vlnovým dĺžkam?
- 7. Ako sa zisťovali údaje pre kinetické hodnotenie degradácie farbiva (obr. 19)? Nemení
sa pri degradácii vzoriek pH, čo by mohlo komplikovať využitie spektrálnych údajov
na stanovenie konc. farbiva.
- 8. Čo znamenajú úsečky na obr. 19? Ak sú to SDO, prečo nie je kladná a záporná časť
rovnaká? V tab. 5 (a ďalších) nie sú údaje správne zaokrúhlené. Ako by to bolo správne?
- 9. Kap. 5.1.4 – chýba prezentácia výsledkov a diskusia sa mi zdá expresná (napr. ako
sa zhoduje etalón s hodnotami CIEL Lab jednotlivých vzoriek?).