OŠČÁDAL, J. Tepelný management bateriových článků [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2025.
Student se ve své práci zabýval tématem odvodu tepla z bateriového článku. Student zpracovával práci průběžně a samostatně. Z literárních zdrojů čerpal pro zpracování přehledové rešerše k řešené problematice. Vlastní návrh řešení bateriového článku je založen na kontaktu podstavy bateriového článku s chlazenou hliníkovou deskou, která zabezpečuje odvod tepla. Významná část řešení se logicky přesunula do oblasti výpočtů přenosu tepla v bateriovém článku a hliníkové desce s chladicími kanálky. Realizace výpočtů vychází z řady zjednodušujících předpokladů, které jsou v práci korektně popsány. Student zadané téma zpracovával průběžně a prokázal schopnost uplatnit poznatky získané v průběhu studia při řešení zadaného technického úkolu. Práci doporučuji k obhajobě.
| Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
|---|---|---|---|
| Splnění požadavků a cílů zadání | |||
| Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | |||
| Vlastní přínos a originalita | |||
| Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | |||
| Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | |||
| Logické uspořádání práce a formální náležitosti | |||
| Grafická, stylistická úprava a pravopis | |||
| Práce s literaturou včetně citací | |||
| Samostatnost studenta při zpracování tématu |
Bakalářská práce zaměřená na tepelný management bateriových článků je členěna do šesti kapitol. První čtyři kapitoly jsou rešeršním přehledem bateriových článků a tepelného managementu bateriových systémů. Členění rešeršní části je poměrně zmatečné – autor přechází z Li-ion baterií k jiným typům a následně se k nim vrací. První dvě kapitoly popisují baterie pro elektromobily a pro stacionární úložiště energie. Jejich využití se ale prolíná natolik, že je jejich popis nepřehledný. V rešerši bylo využito celkem 66 literárních zdrojů včetně zahraniční odborné literatury. Závěrečné dvě kapitoly jsou součástí samotného návrhu odvodu tepla z bateriových článků. Autor navrhl odvádět teplo pomocí chladicí kapaliny, která prochází kanálky chladicí desky. Návrh je komplexní a zahrnuje výpočet přestupu tepla na základě vstupních parametrů bateriových článků, jednoduché schéma s rozměry, výpočetní analýza v programu Ansys a citlivostní analýza některých proměnných parametrů. Škoda, že autor schéma s rozměry, které již vymodeloval v 3D softwaru, nepřevedl do výkresové dokumentace. Téma práce bylo multidisciplinární. Autor prokázal orientaci v dané oblasti a úspěšně splnil všechny zadané cíle. Doporučuji k obhajobě s výsledným hodnocením velmi dobře.
| Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
|---|---|---|---|
| Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
| Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
| Vlastní přínos a originalita | B | ||
| Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
| Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
| Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
| Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
| Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 166188