MAZLOVÁ, L. Statistická analýza dat pro svozové úlohy [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.
Studentka dobře zvládla komplikovanou situaci a omezené možnosti konzultací způsobené pandemií COVID-19. Dílčí výsledky pravidelně konzultovala prostřednictvím video hovorů. V rámci bakalářské práce byl aplikován statistický aparát na reálných datech, který studentka nabyla v rámci předchozího studia. Oceňuji inovativní přístup ke zpracování dat, který umožnil provést určité závěry s vazbou na praktické použití. S ohledem na rozsah dat bylo nutné provádět výpočty strojově. Studentka se s ohledem na charakter datové sady rozhodla využít prostředí VBA, kde vytvořila potřebné výpočtové modely. V rámci zpracování dat byly využity testy pro identifikaci odlehlých hodnot, testy normality dat aj. Pro porovnání základních charakteristik datových sad byl aplikován Kruskalův-Wallisův test. Vzniklé výsledky posloužily jako vstupní data, do již existujícího nástroje pro plánování svozu odpadu. Tímto krokem se potvrdila aplikovatelnost výsledků bakalářské práce. Postup a rozsah použitých metod považuji za adekvátní s ohledem na řešenou problematiku. Za slabinu práce považuji horší diskuzi nad výsledky. Dostupná data umožňovala provést více druhů analýz, čímž by byla práce hodnotnější pro aplikace. S přihlédnutím na komplikovanou situaci i v rámci studia ve školském roce 2020/2021 je tato výtka omluvitelná. Stylistická úprava a práce s literaturou je na dobré úrovni. Cíle práce byly splněny a na vzniklé výsledky bude možné dále navazovat. Celkově hodnotím práci kladně a dávám známku B.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | B |
Ambiciózní a aktuální zadání je motivované reálnými problémy z oblasti logistiky. Požadavky a cíle náročného zadání byly po jejich konkretizaci, zmíněné i ve stručných abstraktech v češtině a angličtině, splněny. Postup a rozsah řešení a adekvátnost použitých metod považuji za odpovídající. Obsah práce je rozvržen do 5ti kapitol, dvě třetiny tvoří přehled použitých teoretických pojmů. Práce je napsána čtivě ve slovenském jazyce, oceňuji srozumitelný a znalý motivační úvod. Následuje přehledová kapitola 1. Velmi kladně hodnotím výběr pramenů pro tuto kapitolu a jejich zpracování autorkou textu. To považuji za výborné, málokterý autor mnou recenzované bakalářské práce zpracoval tuto část takto příjemně, a přitom na potřebné úrovni. Mám pouze drobné postřehy, které spíše souvisí s nedůslednostmi v některých použitých pramenech, než jen s jejich zpracováním autorkou. Důsledněji bych odlišil základní pojmy jako výsledek pokusu \omega a elementární jev, který je vhodné považovat za speciální jev (např. \{\omega\}) tak, aby nebyl zaměňován s výsledkem pokusu, viz 1.1 a 1.2 na straně 13. Dále ze \sigma aditivity plyne aditivita (pokud uvažujeme doplnění A_1 až A_n posloupností nemožných jevů), viz strana 13, Def. 1.4., a proto lze část definice považovat za redundantní a spíše za do ni zahrnutou vysvětlující poznámku. Doporučil bych také (navíc) vysvětlit pověstný stručný zápis P(X
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 131799