NEUMAN, O. Návrh uložení prvků pohonné soustavy ve vozidle pro speciální účely [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.

Posudky

Posudek vedoucího

Ramík, Pavel

Student Ondřej Neuman pracoval na své bakalářské práci systematicky od jejího zadání. Při jejím zpracování využíval ve vysoké míře konzultace ve spolupracující firmě, což se odpovídajícím způsobem projevilo na výsledné úrovni práce. Na přístupu studenta oceňuji kromě použití pokročilejších výpočetních simulací jeho snahu dopracovat práci do kompletního konstrukčního návrhu včetně výroby navrženého pomocného rámu a jeho odzkoušení ve vozidle. Tato snaha o detailní dopracování společně s nejistotou složení některých zkoušek vedla k tomu, že byla práce odevzdána až v letošním roce, přestože mohla být odevzdána a obhájena ve srovnatelné kvalitě už v roce minulém. Cíle práce dané zadáním byly studentem splněny v celém rozsahu, bakalářskou práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací B
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Dundálek, Radim

Bakalářská práce studenta Ondřeje Neumana přináší poměrně podrobně zpracovaný konstrukční návrh pomocného rámu pro uložení pohonné sestavy vozidla pro speciální účely v uspořádání motor – převodovka – přídavná převodovka nazývané jako „power-pack“. Vybraná koncepce řešení pomocí dvojice pomocných rámů se jeví jako vhodný a to i z praktických důvodů možnosti snadné výměny celého „power-packu“. S výběrem limitních stavů a výpočtem zatížení ze strany hnacího agregátu i hnacích kol lze souhlasit, podobně jako s použitím šroubových spojů, kdy smyková síla ve spojovacích plochách je přenášena jak třením ve stykových plochách tak lícovanými šrouby. Výpočtové MKP simulace zohledňují koncentrátory napětí a z toho plynoucí použití dvou materiálů dílů svařované sestavy o mezích kluzu 235 a 355 MPa je odůvodněné a z cenového hlediska hospodárné. Výpočetní simulace únavové životnosti svarů metodou IIW přináší použití pokročilejšího postupu než pouze základní aplikace MKP. K jejím výsledkům mám jednu z níže uvedených otázek. Výběru tlumicích silentbloků dle firemních podkladů se jeví jako vyhovující. Technická dokumentace je zpracována potřebným způsobem a byla použitelná při výrobě dílů, pouze výkres sestavy bych očekával již pootočen v poloze na šířku. Práce je po stylistické stránce na velice dobré úrovni, technické formulace jsou až na drobné nedostatky dobré. Práce obsahuje jen malý počet pravopisných či stylistických chyb. Mezi drobnými nedostatky lze např. uvést, že určení hodnoty rozměru IR2 důležitého pro minimalizaci ohybových momentů na přírubách mezi motorem a převodovkou a mezi převodovkou a přídavnou převodovkou je v kap. 3.1.1 poměrně podrobně vysvětlen, není však uvedena jeho výsledná hodnota (přestože ji lze dopočítat). Na práci oceňuji její dopracování od prvotního konstrukčního návrhu až po výrobu prototypu a jeho zkoušky. Předložená práce má po odborné i formální stránce spíše úroveň práce diplomové než bakalářské. Cíle práce byly splněny. Bakalářskou práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací B
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 121647