HANÁČEK, L. Tvorba edukační úlohy pro výuku geometrických tolerancí [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.
Student měl za úkol provést edukativní popis měření a vyhodnocení geometrických tolerancí a aplikovat získané poznatky na měření a vyhodnocení pro navržený vzorek. Bakalářská práce (BP) je jasně formulována a návaznosti kapitol jsou zvoleny dle požadavků zadání. Student popsal v BP definice geometrických tolerancí a principy pro jejich měření a vyhodnocení dle aktuálních norem. V kapitole diskuse student navrhnul vhodnou součást pro měření geometrických tolerancí a provedl syntézu poznatků z rešeršní části pro měření a předpis geometrických tolerancí formou zadání edukativní úlohy. Popis měřicího zařízení a princip měření je v práci dostatečně dobře popsán s ohledem na edukační zadání BP. Kladně hodnotím také návrh celkem tří součástí pro měření geometrických tolerancí a zpracování laboratorního protokolu, který je přílohou práce. Z toho u jedné součásti student zajistil výrobu, aby bylo možné syntetickou část práce zrealizovat. Předložená BP je koncepčně na dobré úrovni a splňuje požadavky na ni kladenou. Práci proto doporučuji k obhajobě a navrhuji hodnotit s výše uvedeným celkovým hodnocením "A".
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Předložená bakalářská práce si klade za cíl tvorbu edukační úlohy pro výuku geometrických tolerancí. Jedná se o práci rešeršně syntetickou, je jasně formulovaná a splňuje požadavky zadání. Analýza problému a cíl práce je jasně formulovaný. V přehledu současného stavu poznání jsou přehledně popsány geometrické tolerance, které určuje norma ČSN EN ISO 2768-2, chyby měření a nejčastěji používané měřicí přístroje, které zvládnou v průmyslu ověřit geometrické tolerance. V kapitole věnované diskusi je podstatou návrh součásti k měření geometrických tolerancí ve výuce. Tato součást je navržena s ohledem na doporučení výrobce měřícího zařízení. U této součásti není zohledněna funkce součásti v montážní jednotce. Dále je rozepsán popis měřícího zařízení. V kapitole věnované aplikaci poznatků o měření geometrických tolerancí se student věnuje popisu měření zvolených geometrických tolerancí a vyhodnocení naměřených hodnot. Součástí přílohy jsou výkresy zbývajících dvou součástí navržených k dalšímu zpracování edukační úlohy a laboratorní protokol z měření geometrických tolerancí u součásti, která byla vyrobena. Předložená bakalářská práce je koncepčně na dobré úrovni a splňuje požadované zadání. Práci celkově hodnotím jako velmi dobrou, doporučuji k obhajobě a navrhuji známku A.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 131963