BRADÁČ, M. Konstrukce a výroba výukového modelu "Inverzní kyvadlo" [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2009.
Pan Bradáč vytvořil výukový model úlohy řízení inverzního kyvadla, který bude dále použitelný ve výuce v laboratoři. Dále pro tuto úlohu sestavil dynamický model, provedl identifikaci parametrů a sestavil řízení s použitím PID regulátoru. Po celou dobu řešení pracoval odpovědně a prokázal vysokou motivaci a schopnost dosahovat definovaných cílů. Práci hodnotím jako výbornou.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Tématem předložené bakalářské práce je konstrukce a výroba výukového modelu – inverzního kyvadla. Technická zpráva je sestavena v logickém sledu. Rešeršní část (první bod zadání) je sice vypracována, ale je s ohledem na požadavky zadání možná až příliš stručná. Také postrádám návrh další varianty konstrukčního řešení přípravku dle třetího bodu zadání. Nicméně samotná realizace vychází zejména ze součástí dostupných v laboratořích, čemuž je konstrukce také zřejmě podřízena. V kapitole o návrhu řízení (kap. 6) nejsou uvedeny žádné výsledky (grafy regulačních dějů). Po stránce typografické je práce na dobré úrovni. Větší pozornost by zasloužila zejména sazba symbolů (proměnných, konstant) v běžném textu (sazba bezpatkovým písmem, rozdílným od písma použitého pro sazbu rovnic). Texty v obrázcích 3.1, 3.2 a 4.2 jsou na hranici čitelnosti. V práci se vyskytuje pouze menší množství překlepů a gramatických chyb. I přes uvedené nedostatky spíše formálního charakteru svědčí práce o technických schopnostech autora a doporučuji ji k obhajobě. Navrhuji hodnocení velmi dobře/B.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 19769