VIDLIČKA, A. Algoritmy pro řízení front a skladu dopravníkového systému [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.
V první části bakalářské práce na téma "Algoritmy pro řízení front a skladu dopravníkového systému" student shrnuje rozdělení dopravníků a skladů na různé typy, tvoří tak základ k další práci se systémy, které tyto prvky obsahují. Student provedl rešerši metod pro řízení front a skladů, na základě které následně vybral metody, které využil v praktické části práce. Student kombinuje vybrané metody a následně jejich kombinace porovnává v rámci simulačních experimentů. Na základě těchto experimentů student vhodně vybral 2 nejvhodnější způsoby řízení, pro daný modelovaný systém; tedy odběr výrobků z dopravníku FIFO v kombinaci s metodou pro určení frekvence odběru výrobků ze skladu When Full. Druhým způsobem řízení je postupný odběr výrobků z každého dopravníku a následný odběr jednoho výrobku ze skladu. Student na základě analýzy výsledků správně vyhodnotil, že první kombinace přináší především výhodu v menší vytíženosti transportu. Výsledky simulace druhého způsobu řízení student zanalyzoval tak, že se vyrobí více produktů, ale dojde k úplnému naskladnění skladu. Největšími přínosy této práce byly především v souhrnu metod pro řízení front a skladů, vizualizace vybraných metod pomocí simulačního modelu a jejich analýza a zhodnocení. Student prokázal značnou míru samostatné práce v podobně nastudování teorie řízení front a skladu. Student prokázal znalost nabytých teoretických informací v podobě implementace vybraných metod pro výběr z front a skladů konkrétního dopravníkového systému. Student prokázal invenci a samostatnost při aplikaci teorie v podobě tvorby simulačního modelu výroby. Všechny cíle bakalářské práce byly splněny. Práce obsahuje mírné formální nedostatky.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
V teoretické části bakalářské práce jsou vysvětleny metody pro řízení front na dopravnících a skladech, typy skladů a metody kontroly skladů. V praktické časti je vytvořen model výrobního systému obsahující dopravníky, stroje, sklad a expedice. Z výkladu není jasné, zda použitá konfigurace výrobního systému odpovídá reálnému systému, nebo je to jen příklad. Jsou rozpracovány universální metody pro výběr z front a skladu. Pomocí kombinací parametrů metod je nalezena optimální konfigurace zajištující maximální výrobnost systému – max. počet kusů na expedici. U stochastických modelů se volí co nejdelší simulační doba, aby se simulovaný systém dostal do tzv. „ustáleného“ stavu.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 125509