NÉMETH, M. Generátor 2D herní mapy [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2023.
Širší záběr práce, má za následek nedotaženost mnoha věcí. Nicméně tento kompromis považuji za přípustný. Práce má potenciál i do budoucna.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | Zadání hodnotím jako průměrně obtížné. Práce tohoto typu je neohraničená počtem funkcí. Student se v tomto ohledu příliš neomezoval. Výsledek má tedy sirší záběr, ale nekteré věci jsou následkem toho nedotažené. Práce byla členěna do dvou spolupracujících celků: generátor jako knihovna a editor jako GUI aplikace. Důraz byl kladen na generátor. | ||
Práce s literaturou | Studenta jsem pouze směroval, jinak si materiály sháněl sám a poměrně úspěšne je zakomponovával do práce. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | Student si bral větší kusy práce a konzultoval tedy méně často. Konzultace byly věcné a student býval připraven. | ||
Aktivita při dokončování | Ke konci konzultace více polevily. Textová část byla dokončována akorát s termínem odevzdání. | ||
Publikační činnost, ocenění |
Výsledkem práce je funkční knihovna pro generování 2D herních map a interaktivní editor. Výsledné mapy jsou pěkné. Editor obsahuje chyby. Textová část pravděpodobně nebyla kontrolována v několika iteracích. Je sice pochopitelná, ale celkový dojem kazí větší množství jazykových i typografických chyb. Práce se řadí celkově mezi mírně podprůměrné.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | Práce zahrnuje implementaci procedurálního generování 2D herní mapy a aplikace pro zobrazení a interaktivní editaci výsledku. Autor nastudoval a využil získané znalosti z oblasti šumových funkcí, návrhu GUI a 2D vizualizace. Implementovat komplexní generátor herní mapy a editor je náročné z hlediska nutnosti vygenerovat vizuálně přívětivý obsah a implementovat dostatečně široké spektrum editačních nástrojů. | ||
Rozsah splnění požadavků zadání | Všechny body zadání lze považovat za splněné. | ||
Rozsah technické zprávy | Technická zpráva je na hraně minimálního rozsahu. Informačně je text dostatečně hodnotný. | ||
Prezentační úroveň technické zprávy | 71 | Práce je průměrně pochopitelná a dodržuje obecné doporučení na členění textu. Místy se vyskytují chaotické části, které čtenář musí číst vícenásobně pro pochopení. Jedná se například o promíchání popisu struktury textové zprávy v úvodu s popisem výstupu práce. Dále pak chybějící odkazy na všechny kapitoly v téže části. V sekci 2.2 by bylo vhodnější přidat podnadpisy namísto pouhého vynechání dvou řádků mezi tématickými celky textu. Některé věty nevystihují správně důležitá fakta, ani nezní odborně (např., že simplex noise je „šum, ktorý vyzerá prirodzenejšie a menej kockato oproti PN“ Perlinovu šumu). Jindy se jedná o hůře pochopitelné konstrukce (např. „nech 2.1 je os bodov p a q, je kolmá na pq“). Pojem „fokální bod“ není jasně definován před prvním použitím v textu. Schémata v návrhu jsou hůře pochopitelná a obsahují názvy funkcí, což hraničí s popisem implementace. | |
Formální úprava technické zprávy | 61 | Práce dodržuje slohový styl odborného textu, místy je narušen použitím první osoby. Obsah není přehledný díky zobrazení třetí úrovně nadpisů. Text je psán slovensky, nicméně použitá šablona není patřičně nastavená a například názvy objektů jsou v češtině. Některá slova jsou nevhodně použita v původním anglickém tvaru (např. default, mean-filtering, transformace terrainu, menus atd.), jiná jsou přeložena částečně v nevhodném tvaru (např. transparentnost, generování backgroundu, generace/generování). V textu se ve větší míře nachází překlepy a drobné chyby jako chybějící mezery či velká písmena, špatné tvary slov apod. Také chybí mezery před odkazy na literaturu (např. sekce 2.2) nebo za odkazy na poznámky pod čarou (např. kapitola 1). Před prvním podnadpisem v podsekci 4.2.1 je umístěna nevhodně mezera. Uvozovky nejsou použity v doporučeném tvaru pro slovenský text. Někde je použit zápis intervalu se závorkami, jinde bez. Místo matematického zápisu násobení je použit znak hvězdičky. Na str. 28 se vyskytuje pravděpodobně nedokončená věta ("daná rovnicou 4.4, kde. 4.5"). U číselných odkazů na objekty v textu často chybí uvození s informací o jaký typ objektu se jedná. Když je typ uveden, tak zase není konzistentní (např., „obr. 2.3“ a „obrázok 2.2“). Obrázek 2.5 není odkazován vůbec. Odkazy na obrázky 3.6, 3.4, 3.5 nejsou seřazeny vzestupně. Obrázky často obsahují hůře čitelný text (např. obrázek 2.3) a nejsou ve vektorové podobě, i když jsou vhodnými kandidáty (grafy a jednoduchá schémata). V grafech chybí popisky os. Popisky obrázků mohly být delší a lépe popisující obsah. Některé popisky jsou celé věty a končí tečkou, jiné ne. V popisku obrázku 4.12 je odkazován pojem, který je odlišný od obrázku samotného (original/original_surfaces). | |
Práce s literaturou | 85 | Místy by bylo vhodné uvést více zdrojů. Například sekce 2.1 popisující Perlinův šum je zcela bez citace. Ostatní zdroje jsou v pořádku a text také obsahuje vhodně umístěné poznámky pod čarou s odkazy na dodatečné informace. | |
Realizační výstup | 70 | Výsledné demo splňuje zadání. Je dostupná samostatná knihovna a aplikace s editorem vygenerované mapy. Mapu lze exportovat a znovu načítat. Vygenerovaná mapa vypadá dobře a použitelně, obsahuje několik druhů biomů a v závěrečné fázi do ní lze vygenerovat dodatečné objekty. V editoru lze nastavit parametry ovlivňující výsledný tvar a velikost mapy. Lze také provádět úpravy na úrovni jednotlivých bloků v pravidelné mřížce či provádět hromadné úpravy jako kopii či smazání vybraných bloků. Kvalita kódu je dobrá, projekt je vhodně členěn do několika souborů a využívá principy OOP. Uživatelské rozhraní editoru není příliš působivé. Při zadávání parametrů dochází k chybám, které nejsou ošetřeny a bez načtení vzorového json souboru téměř nelze specifikovat nutné parametry. Po uložení vygenerované mapy se záznam objeví v seznamu map až po druhém navštívení dané stránky. Při přepínání stránek v hlavním menu dochází k nedefinovaným stavům, kdy tlačítka vedou na špatná místa a v některých případech zmizí uživatelské rozhraní zcela. Při umísťování nových bloků do scény se bloky umístí mimo vyznačený náhled a někdy i zcela mimo kurzor myši. | |
Využitelnost výsledků | Výsledek práce by mohl být užitečný jako generátor pro vybrané druhy 2D her. Bylo by však třeba provést důkladné testování, opravit chyby a generovat mapy ve formátech vhodných pro existující hry. Jedná se o práci kompilačního charakteru. |
eVSKP id 144940