KAŠE, J. Pyroelektrická přeměna a pyroelektrické generátory [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.
Předkládaná bakalářská práce věnující se pyroelektrické přeměně a pyroelektrickým generátorům je rešerší odborných publikací věnující se tomuto netradičnímu způsobu přeměny energií. Vzhledem k absenci českých informačních zdrojů je případná náročnost zadání BP dána zejména nutností zpracování značného množství zahraničních odborných publikací. Velmi pozitivně hodnotím zájem studenta o danou problematiku po celou dobu jejího vypracovávání. Výsledné provedení této rešeršní práce a její formu hodnotím velmi dobře. Nad rámec cílů práce byl navržen i experiment a provedeny prvotní kroky k realizaci pyroelektrického generátoru malého výkonu, který nebýt epidemiologické situace, mohl být reálně sestaven. Student pracoval po celou dobu samostatně, případné připomínky byly brány v potaz. Způsob řešení i výslednou formu BP považuji za výbornou vzhledem k původním cílům práce a práci proto doporučuji k obhajobě s výsledným hodnocením A.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Práce je věnována problematice málo známého pyroelektrického jevu. V úvodní části bakalářské práce je tento jev představen. Z uvedeného představení je znát, že student podstatu jevu dobře chápe a dokáže ji korektním a čtivým způsobem popsat. Dále jsou uvedeny hlavní materiály umožňující pozorování a využití tohoto jevu. Zde je stručně uveden výčet nejčastěji využívaných materiálů a v doprovodném textu komentovány hlavní vlastnosti. Nad rámec zadání je uvedena kapitola věnovaná „Příbuzným jevům“, která problematiku zasazuje do širšího kontextu blízkých jevů. Vhodně je uveden popis konstrukce řady pyroelektrických generátorů. Další komentované hodnocení jevu je spojeno s možností využití odpadního tepla pro generování malých elektrických výkonů. Doplněna je kapitola nastiňující možnost experimentálního hodnocení součástek vykazujících pyroelektrické chování. Oceňuji rozsah, jakým je toto nové téma zpracováno, což dokládá schopnost studenta samostatně pracovat s literárními zdroji a třídit informace. Vzniklá práce představuje korektní studijní materiál seznamující poměrně podrobně s problematikou pyroelektrického jevu. Student zdařile využil znalostí získaných v průběhu studia a zpracoval práci, která naplňuje požadavky na bakalářskou práci kladené. Práce je zpracována na velmi dobré grafické a formální úrovni – zde není prakticky co vytknout. Cíle zadání byly splněny. Doporučuji práci k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | |||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | |||
Vlastní přínos a originalita | |||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | |||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | |||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | |||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | |||
Práce s literaturou včetně citací |
eVSKP id 132735