SUROVÝ, R. Řídicí systém regálových vozíků [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2023.
Autor diplomové práce pracoval převážně samostatně s občasnými konzultacemi s vedoucím. Na diplomové práci pracoval nerovnoměrně, kdy zejména část textovou vypracovával až blízko k termínu odevzdání a nebylo ji možno podrobně revidovat. To se projevilo na její nepříliš dobré kvalitě, kdy jednotlivé části na sebe ne zcela logicky navazují, v textu se objevují kostrbaté věty, složitě popisující postup prací, matoucí popisy tabulek a grafů apod. V práci se rovněž vyskytuje nejednotnost názvosloví (např. v některých částech práce se mluví o „jobech“ jinde o pracích). Pro čtenáře je tak obtížné se zorientovat v tom co autor vlastně realizoval. Výsledný software je ale funkční a byl ověřen v rámci řady simulací s ohledem na změnu jednotlivých parametrů systému (počet úloh a počet vozíků). Cíle práce byly splněny.
Předložená práce je psána značně nepřehledně. Teorie plánování je v kapitole 1.4. uvedena bez vysvětlení proměnných, se kterými odkazovaná metodika pracuje. Dále je v textu popis vlastní vytvořené vizualizace(!) 2D i 3D skladu a jsou popsány vybrané metody pro hledání optimální cesty, přičemž není jasné, jak v práci souvisí naprogramovaná vizualizace a naměřené časy. Největším problémem výsledků je popis experimentů, kdy z textu není jasné, co uvedené časy znamenají. V kapitole 6.0.1 je doslova věta, že autor „jednotlivé merania získavali pomocou zápisu kedy sme spustili našu simuláciu a znej sme dostavali jednotlivé hodnoty“ (viz Otázky). Přiložené kódy realizují a vizualizují skladové procedury v reálném čase, což také patrně vyplývá z popisu uvedeného v kapitole 5.0.2. Hlavním cílem práce měla být počítačová simulace a optimalizace daných procesů v maximální možné rychlosti zpracování s cílem definice optimálního postupu při řešení daného problému a nikoli měření její simulace v reálném čase. Na místě tedy bylo provedení výpočtu „úplného algoritmu“ tak, jak jej autor definuje na straně 23 nahoře (viz Otázky). Student by měl u obhajoby na příkladu jednoduchého grafu přehledně prezentovat procedury, které produkovaly uvedené výsledky, a tím obhájit celý postup. Vzhledem k uvedeným nedostatkům navrhuji práci poté, co autor obhájí technickou koncepci experimentů hodnotit jako dostatečnou 55 body.
eVSKP id 151108