2015
Browse
Recent Submissions
- ItemKonstrukce a výroba testovacího stroje pro hydraulické motory(Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství, ) Duret, Mikhaël; Píška, Miroslav; Sliwková, PetraKaždou budovu je třeba stavět na pevných základech. Hydrofréza je stroj užitečný k vyhlubování velmi tvrdých terénů. Tato práce se zabývá návrhem zkušební lavice pro hydraulické motory hydrofrézy tzv. hydrofrézové motory. Vyhlubování velmi zatěžuje a namáhá celé zařízení a vede k jeho poruchám, a proto firma požádala o vytvoření zkušební lavice k měření životnosti motorů a jejich reakci na zatěžovací síly působící během řezu terénem. Je značně komplikované napodobit reálné působící síly a šoky, neboť mají velmi vysokou intenzitu a rychle ji mění v závislosti na terénu. Cílem této zkušební lavice bude vytvořit vysoké proměnlivé zatížení působící ve více směrech, vysoký kontra-rotační točivý moment odpovídající odporu terénu v řezu a také úhlové a podélné šoky k simulaci nárazů zubů do skály. Dále měření vnitřních tlaků a hydraulického toku a nakonec určení deformace hlavních částí motorů. Velká část této práce byla věnována výběru technických řešení k vytvoření požadovaných funkcí zkušební lavice a také průzkum firem, které by mohly vyrobit či dodat součásti zkušební lavice. Řada těchto součástí je nestandardních, neboť na ně byly kladeny vysoké nároky, a proto musejí být vyrobeny individuálně. Nakonec bylo provedeno vyhodnocení nákladů a výrobních požadavků, na základě kterých se firma rozhodne, zda zkušení lavici vyrobí.
- ItemVýroba součásti se závitem(Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství, ) Blaise, Pierrick; Píška, Miroslav; Sliwková, PetraThis document shows the method used to develop an innovative machining process used for manufacturing of a threaded tube.
- ItemUrčení řezných podmínek pro výrobu vybraných leteckých součástí(Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství, ) Baron, Yoann; Píška, Miroslav; Sliwková, PetraTato práce obsahuje přehled superslitin na bázi niklu, jejich obrábění za vysokého tlaku chladicí kapaliny, týká se také metod optimalizace pro tento typ obrábění a následné analýzy opotřebení nástroje. Tato studie byla vytvořena ve spolupráci se společností Safran, experimentální část byla zrealizována ve výrobním závodě Evry-Corbeil ve Francii. Experimentální část práce se týká optimalizace řezných podmínek pro vnitřní hrubovací soustružení součástí pro letecký průmysl za vysokého tlaku chladicí kapaliny. Cíle práce byly následující: srovnání rozdílných vyměnitelných břitových destiček dodaných společností Safran, návrh hrubovacích strategií a určení optimálních podmínek pro každou z vybraných strategií. Byly uvažovány dvě rozdílné strategie: soustružení s konstantním posuvem a šířkou záběru ostří a tzv. „ramping“. Pro každou ze strategií byla provedena operace čelního a podélného soustružení. Výsledky byly porovnány na základě ekonomického a produktivního kritéria.
- ItemTechnologie odjehlování tvářené součásti(Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství, ) Žídek, Jan; Píška, Miroslav; Polzer, AlešTato práce byla vytvořena ve spolupráci s firmou Mubea. Zabývá se návrhem technologie odjehlování drážek. Pro tuto technologii odjehlování je navržen nástroj, který je experimentálně otestován a porovnán s alternativní technologií odjehlování. Práce zahrnuje testy pro určení vhodných řezných podmínek nástroje, jeho polohy vůči obrobku a porovnání s technologií broušení.
- ItemKonstrukce zkušebního zařízení pro ovlivňování adheze v kontaktu kola s kolejnicí(Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství, ) Kejda, Petr; Bradáč, František; Pavlík, JanCílem této diplomové práce je konstrukce zkušebního zařízení pro pozitivní změnu adheze v kontaktu mezi kolem a hlavou kolejnice. Toho lze dosáhnout změnou velikosti koeficientu tření, čímž jsou eliminovány negativní vlivy doprovázející provoz kolejové dopravy (akustická emise a nadměrné opotřebení). Snížením tření však nesmí být ohrožena trakce či brzdění vozidla. Zařízení se řadí mezi Top of Rail systémy, kde je jako aplikační médium použit modifikátor tření. Studie obsahuje přehled dostupných druhů modifikátorů tření a aplikátorů systému Top of Rail. Samotný návrh aplikátoru je postaven na bázi off-board systému, který se umísťuje před kolejový oblouk s malým poloměrem křivosti.