2013
Browse
Recent Submissions
- ItemNávrh vozidla skupiny E2 pro závody do vrchu(Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství, ) Malchárek, Martin; Blaťák, Ondřej; Hejtmánek, PetrV této diplomové práci se zabývám koncepčním návrhem vozu kategorie E2 pro závody do vrchu dle příslušných řádů FIA. Dále se zabývám detailním návrhem přední i zadní nápravy a rámu vozidla. Diplomová práce je od počátku zpracovávána s pomocí CAD systému Autodesk Inventor 2011, ve kterém byly vytvořeny všechny náčrty a modely. Měření změny geometrie náprav během zdvihu jsem provedl v MBS programu MSC Adams 2010 a pevnostní výpočet rámu jsem provedl v programu ANSYS Workbench 12.1.
- ItemKogenerační zdroj(Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství, ) Jančok, Lukáš; Fiedler, Jan; Pospíšil, JiříV diplomové práci je krok po kroce vypracováno řešení zabezpečení energetického zdroje pro typické město v Sibiřské oblasti. Data, která tvoří zadání, byla získána od zákazníka pomocí dotazníku, protože pro nás oblast v čase vypracování nebyla dostupná. Na základě informací o aktuální energetické situaci, obyvatelstvu a dřevospracujícímu průmyslu je vybrána vhodná technologie pro zabezpečení tepla a elektrické energie. Druh zdroje byl vybrán dle dostupného paliva a následně byl proveden výpočet a design en- ergetického zdoje založeného na Rankine Clausiovém cyklu. Řešení obsahuje technický i ekonomický návrh. Technické řešení ukázalo, že nejdůležitější parametry jsou spolehlivost, bezpečnost a jednoduchost řešení. Design sítí, přídavných zařízení a plánování údržby není obsahem této práce. O dalších projektových krocích pojednává závěr.
- ItemNávrh pracoviště pro montáž pneumatických válců(Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství, ) Fuglíček, Ladislav; Tůma, Jiří; Holub, MichalDiplomová práce se zabývá návrhem rozmístnění montáže pro pneumatické válce. Montáž je navržena do jednotlivých pracovišť. Jednotlivé kroky jsou popsány v této práci podle, kterých pracoviště montáže jsou sestaveny, rozdělení pneumatických válců do jednotlivých konstrukčních skupin, rozdělení a operace na jednotlivých pracovištích a popis těchto pracovišť. Analýza návrhu je provedena na závěr.
- ItemPrůzkum a definice mezních parametrů ohybu u stabilizačních tyčí automobilu(Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství, ) Poljak, Peter; Peterková, Eva; Forejt, MilanPredkladaná diplomová práca sa zaoberá ohýbaním rúrok ako podprocesom výroby stabilizačnej tyče automobilu. Hlavným cieľom práce je objasniť vplyv nastavovaných procesných parametrov ohybu na výsledný geometrický tvar výrobku a jeho vlastnosti. Práca obsahuje teoretický rozbor vybranej metódy ohýbania rúrok, popis vznikajúcich defektov a možnosti ich odstránenia. Následne je prevedený popis ohýbacieho zariadenia špeciálne navrhnutého na výrobu stabilizátorov. V rámci praktickej časti sú prevedené experimenty na objasnenie vplyvu jednotlivých parametrov na výsledný ohyb.
- ItemRekonstrukce pohonu vysokotlakého vstřikovacího čerpadla s převodovým poměrem 1,5(Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství, ) Šulc, David; Dundálek, Radim; Franz, RudolfDiplomová práce se zaměřuje na rekonstrukci pohonu vysokotlakého vstřikovacího čerpadla s převodovým poměrem 0,5 na převodový poměr 1,5. Vstřikovací čerpadlo bude použito pro čtyřválcový vznětový motor. Konečné řešení bylo vypracováno klasickým postupem. Pro rekonstrukci byly použity počítačové programy Autodesk Inventor 2012 a ANSYS 14.