2021
Browse
Recent Submissions
Now showing 1 - 5 of 304
- ItemSlužba pro dotazování nad aliasy škodlivého softwaru(Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií, ) Julina, Tomáš; Zobal, Lukáš; Regéciová, DominikaCílem této bakalářské práce je navrhnout a vytvořit službu, která řeší problém existence aliasů jmen škodlivého softwaru tím, že takové aliasy mapuje na jména rodin, která by byla předem určená jako kanonická. Tato práce také přináší několik způsobů, kterými je možné zmíněné mapování aliasů na konkrétní rodiny automaticky získávat. Vytvořená služba umožní výzkumníkům, kteří se zabývají škodlivým softwarem, tohoto mapování využít při výzkumu. Další využití může být v existujících službách, které s aliasy rodin aktuálně nepracují, což mohlo mít za následek vznik duplicitních dat.
- ItemRozšiřování jazyka YARA(Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií, ) Kender, Tomáš; Regéciová, Dominika; Zobal, LukášTáto práca sa zaoberá problematikou vylepšení nástroja YARA slúžiaceho na definovanie vzorového chovania malvéru a následné vyhľadávanie na základe definovaných vlastností v súboroch za účelom detekcie malvéru v prehľadávaných súboroch. Zavádza nové syntaktické konštrukty jazyka na zápis vlastností, načrtáva nový spôsob vyhľadávania reťazca v behaviorálnych informáciach generovaných Cuckoo Sandboxom a vyhodnocuje dopady zmien. Pri riešení budeme pracovať so zápisom lexikálnych a syntaktických pravidiel jazyka, pridáme do YARY nový dátový typ pre dynamické pole, ale budeme sa venovať aj optimalizácii výkonu bajtkódu či implementácii nového bajtkódového príkazu. Výstupom práce je produkt, ktorý umožní malvérovým analytikom písať kratšie a ľahšie čitateľné pravidlá pre detekciu malvérov a skrátiť dobu skenovania behaviorálnych informácií.
- ItemUmělá inteligence pro strategické hry(Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií, ) Ščevik, Ľuboš; Matýšek, Michal; Herout, AdamTáto bakalárska práca sa zaoberá umelou inteligenciou pre strategické hry. Aby som mohol demonštrovať danú umelá inteligenciu, tak som vytvoril aj 2D strategickú hru v reálnom čase. Pri tvorbe umelej inteligencie sa využila metóda Monte Carlo a to tak, že sa vygenerovalo množstvo plánov pre umelú inteligenciu a následne jej protivníka. Tieto plány sa otestovanili v simulovaných bitkách a najlepší plán sa uložil a implementoval v samotnej hre. Hra, spolu s umelou inteligenciou, bola vytvorená v hernom engine Unity.
- ItemNástroj pro řízení mise letky dronů(Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií, ) Halomi, Ivan; Beran, Vítězslav; Milet, TomášCieľom tejto práce bolo preskúmať ako možno zjednodušiť orientáciu pilotov dronov v teréne pomocou orientačných bodov a vytvoriť užívateľské rozhranie, ktoré by to pilotovi efektívne umožňovalo ešte pred samotným letom. Navrhnuté riešenie bolo implementované do už existujúcej aplikácie. Moja práce rozšírila túto aplikáciu o možnosť efektívne vytvárať rôzne druhy orientačných bodov, vkladať ich do scény a následne pomocou nich vytvárať a ukladať spustiteľné misie.
- ItemDetekce kolizí v počítačové grafice(Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií, ) Stupka, Filip; Pečiva, Jan; Starka, TomášTato práce se zabývá řešením detekcí kolizí triviálních matematických i komplexních objektů složené z trojúhelníkových sítí modelů v trojrozměrném prostoru. Simulace kolizí objektů je z hlediska výkonnostního velmi náročné téma a i přesto, že existují postupy a metody, jak k tomuto problému teoreticky přistoupit, ve většině případů tyto postupy jsou příliš pomalé a tedy je třeba optimalizovat a hledat alternativní řešení. U simulace kolizí je také třeba pracovat s diskrétním i spojitým časem, neboť to souvisí s tím, jak přesné kolize objektů chceme a do jisté míry musíme předpovídat pohyb určitých těles. Tato práce je tedy zaměřena na vývoj herních enginů, optimalizací a implementace kolizních algoritmů.