2018/3
Browse
Recent Submissions
Now showing 1 - 5 of 10
- ItemDatabáze realizovaných kupních cen nemovitých věcí(Akademické nakladatelství CERM, 2018-10) Hudec, TomášČlánek se zabývá způsobem tvorby a užíváním databáze realizovaných kupních cen a nájmů nemovitých věcí. Databáze je vytvářena a užívána skupinou znalců a odhadců pracujících v oboru oceňování nemovitých věcí v různých oblastech, zejména pro banky, soudy, exekutorské úřady, finanční úřady a podobně. Databáze slouží jako pomůcka pro stanovení obvyklých cen a nájmů oceňovaných nemovitých věcí porovnávacím způsobem.
- ItemMěřicí vozidlo Ústavu soudního inženýrství(Akademické nakladatelství CERM, 2018-10) Maxera, Pavel; Belák, Michal; Semela, MarekČlánek představuje nové testovací vozidlo Ústavu soudního inženýrství VUT v Brně, které bylo pořízeno pro účely rozšíření výukových možností pro studenty magisterského studia v oblasti expertního inženýrství v dopravě. Plně vybavené moderní vozidlo prvky aktivní a pasivní bezpečnosti v kombinaci s měřicí soustavou pro monitoring chování řidičů umožňuje sběr dat o chování a stavu řidičů v běžném silničním provozu.
- ItemNehody a havárie v průmyslu(Akademické nakladatelství CERM, 2018-10) Procházka, Jan; Procházková, DanaČlánek pojednává o nebezpečných látkách, skoro-nehodách, nehodách a haváriích v průmyslu. Shrnuje příčiny nehod a havárií a na základě analýzy konkrétních velkých závažných havárií ukazuje provázanost příčin. Shrnuje též poučení z nehod a havárií. Zdůrazňuje nutnost zavádění programu na zvyšování bezpečnosti a aplikaci získaných zkušeností pro zvyšování bezpečnosti průmyslu. Příspěvek byl prezentován v rámci 27. mezinárodní vědecké konference Soudního inženýrství ExFoS 2018.
- ItemVýpočty kritické rychlosti založené na smykových stopých zanechaných kolem s nulovým tlakem pneumatiky(Akademické nakladatelství CERM, 2018-10) Zębala, Jakub; Wach, Wojciech; Ciępka, Piotr; Janczur, RobertV tomto článku jsou uvedeny výsledky analýzy smykových stop zanechaných vozidlem s nominálním tlakem pneumatik ve třech kolech a nulovým tlakem v jedné ze zadních pneumatik. Kromě popisu smykových stop je analýza kritické rychlosti založena na zakřivení smykovýchstop. Cíl výzkumu byl dosažen provedením měření na montážní desce a silničních zkoušek. Dále byly porovnány výsledky výpočtů, založených na geometrických vlastnostech smykových stop se skutečnými hodnotami získanými z měření jízdních parametrů vozidla.
- ItemAnalýza průběhu dopravních nehod s virtuálním modelem člověka VIRTHUMAN(Akademické nakladatelství CERM, 2018-10) Kovář, Luděk; Hluchá, Jana; Novotný, TomášČlánek prezentuje virtuální model lidského těla VIRTHUMAN a možnosti jeho využití v simulacích dopravních nehod s účastí chodce. VIRTHUMAN je plně validovaný škálovatelný biomechanický model, založený na MBS struktuře, jež se skládá z tuhých segmentů vzájemně propojených klouby. Jedná se o víceúčelový model vhodný pro simulaci různých typů nárazů, včetně simulace komplikovaných situací s vícečetnými nárazy. Jedním ze způsobů využití zmíněného modelu je simulace a vyhodnocení rizik srážek chodce s vozidlem, na jejichž následky každoročně umírá nezanedbatelné množství lidí. Společností MECAS ESI byl vytvořen software, jenž automatizuje nastavení konfigurace a následné vyhodnocení srážky chodce s vozidlem. V rámci konfiguračního procesu je možné nastavit řadu parametrů, které průběh a následky nehody ovlivňují, jako jsou antropometrické parametry chodce, jeho pozice vůči vozidlu, tvar přídě vozidla a jeho rychlost v době nárazu. Příspěvek byl prezentován v rámci 27. mezinárodní vědecké konference Soudního inženýrství ExFoS 2018.