2025

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 5 of 35
  • Item
    Zhodnocení finanční situace podniku a návrhy na její zlepšení
    (Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská, ) Hangstörfer, Tom; Ptáček, Roman; Heralecký, Tomáš
    Tato diplomová práce se zaměřuje na zhodnocení finanční situace společnosti Pilulka Lékárny a.s. v letech 2019–2024. Hlavním cílem práce je identifikace klíčových problémových oblastí, které ovlivňují hospodaření podniku, a návrh konkrétních kroků vedoucích ke zlepšení jeho finanční stability. Teoretická část shrnuje poznatky z oblasti finanční analýzy, včetně horizontální a vertikální analýzy, poměrových ukazatelů, analýzy peněžních toků, bankrotních a bonitních modelů, a rovněž metod hodnocení vnějšího a vnitřního prostředí. Praktická část aplikuje tyto nástroje na reálná data společnosti a analyzuje vliv neúspěšné mezinárodní expanze, restrukturalizace a změn ve vedení firmy. Výsledkem práce jsou konkrétní návrhy zaměřené na zlepšení finanční výkonnosti, zvýšení likvidity a obnovení důvěry stakeholderů.
  • Item
    Finanční plán rozvoje podniku
    (Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská, ) Synek, Filip; Karas, Michal; Švéda, Marek
    Cílem této diplomové práce je sestavení finančního plánu pro společnost Mürdter Dvořák, lisovna, spol. s.r.o. pro následující čtyři roky na základě vypracované strategické a finanční analýzy podniku. Práce je strukturovaná do tří hlavních kapitol. První kapitola představí nejdůležitější teoretická východiska, která jsou klíčová pro pochopení dané problematiky. Druhá kapitola je zaměřena na využití těchto poznatků v praxi, kdy je provedena strategická a následná finanční analýza podniku. Třetí kapitola se pak soustředí na vytvoření finančního plánu podniku, který bude vycházet ze zjištěných závěrů z obou analýz a současně bude reflektovat konkrétní záměr rozvoje podniku.
  • Item
    Hodnocení výkonnosti podniku pomocí metody Balanced Scorecard
    (Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská, ) Skopalová, Karolína; Hornungová, Jana; Milichovský, František
    Tato diplomová práce se zaměřuje na návrh systému hodnocení a řízení výkonnosti podniku prostřednictvím metody Balanced Scorecard. Teoretická část vymezuje základní pojmy týkající se výkonnosti podniku, strategického řízení a moderních nástrojů hodnocení výkonnosti. Analytická část obsahuje finanční a strategickou analýzu konkrétního podniku, která tvoří podklad pro návrhovou část. Výsledkem je návrh komplexního modelu Balanced Scorecard, který propojuje strategické cíle se specifickými ukazateli výkonnosti. Tento nástroj umožní firmě efektivně řídit jednotlivé oblasti své činnosti, podporovat strategický rozvoj a zvyšovat celkovou výkonnost.
  • Item
    Zhodnocení finanční situace mezinárodně působícího podniku a návrh na zlepšení v problémových oblastech
    (Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská, ) Kotasová, Veronika; Bayerová, Vladimíra; Nádvorník, Roman
    Diplomová práce se zaměřuje na zhodnocení finanční situace mezinárodně působícího podniku Afeli s.r.o., který distribuuje obuv a doplňky značky Tamaris na českém a slovenském trhu. Cílem práce je identifikovat slabé stránky ve finančním řízení a navrhnout opatření vedoucí ke zlepšení výkonnosti a stability podniku. Teoretická část se věnuje metodám finanční analýzy, vybraným strategickým nástrojům a benchmarkingu. V praktické části byla provedena finanční analýza, vybrané strategické analýzy a benchmarking, jejichž výsledky sloužily jako podklad pro sestavení SWOT analýzy. Analýzy vycházejí z interních účetních výkazů, odborných zdrojů a řízeného rozhovoru s vedením firmy. Výsledkem práce jsou návrhy zaměřené na rozvoj distribučních a marketingových aktivit, budování značky a posílení strategické pozice podniku na trhu.
  • Item
    Marketingový mix vybrané zdravotnické firmy v mezinárodním prostředí
    (Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská, ) Křivánková, Barbora; Milichovský, František; Havíř, David
    Tato diplomová práce se zabývá marketingovým mixem vybrané zdravotnické firmy a jeho úpravami při vstupu na zahraniční trh. Práce je rozdělena do třech základních částí – teoretické, analytické a návrhové. V teoretické části jsou nastíněny základy nutné k pochopení tématiky. Na základě těchto poznatků je dále zpracována analytická část, v níž je nejprve představena zkoumaná společnost, provedeny analýzy vnitřního i vnějšího prostředí společnosti a také výzkumná část práce zabývající se kulturními faktory. V návrhové části je poté možné najít návrhy na úpravu jednotlivých částí marketingového mixu pro úspěšný vstup na zahraniční trh.