2019
Browse
Recent Submissions
- ItemSlithy, a blend of lithe and slimy(Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění, ) Šillerová, Kateřina; Magid Hládeková, Katarína; Alster, DarinaV práci s názvem Slithy, a Blend of Lithe and Slimy je zásadní myšlenkou, že vědomí se objevuje i na nejnižších úrovních existence, vytvářím prostředí laboratoře, ve které sám divák hraje roli organismu, který je obklopen dalšími. Zkoumám vztah mikrokosmu a makrokosmu a fascinuje mě rozpoznávání stejného patternu napříč realitou.
- ItemKamikakushi(Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění, ) Pejchová, Natálie; Rathouský, Luděk; Ptáček, JiříPojem kamikakushi je stará japonská tradiční technika magického únosu ( duchovního cestování, kde je pozornost člověka unesena z běžného stavu vědomí do hlubších vrstev nazírání skutečnosti), při kterém si oběť unesení nevybavuje a po únosu se člověk postupně probouzí z jakéhosi tranzu. Tento pojem jsem si vypůjčila z japonské mytologie,která se objevuje v dětských příbězích. U nás by to mohlo být chápáno jako zapomenutí se/ nebýt duchapřítomný v každodennosti je to ztráta dechu cesta do fantazie. Hranice mezi zkoumáním faktů, reálného ale i zakoukáním se do blba kde začínají prostory samy od sebe ožívat pouze díky tomu, že se rozhodneme tomu přikládat na důležitosti. Je to moment kdy se probudí neklid, který v tom prázdném tichu dělá randál- hlučí. Propojím se s prostorem, jsem přírody odkaz jsem dialogem, zrcadlem. Tento stav vnímání, prožívání skutečnosti je pro mne důležitým zdrojem imaginace. Je to stav v němž se odehrává malování obrazu. Skutečnost se stává magickou ve chvíli, kdy na ni upřeme pozornost a zároveň ji vyprázdníme od pojmů. Emoce je prvotní znak nazírání, vytváří atmosféru její využití je představa je oživení je hledání obrazu.
- ItemTělesnost malby(Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění, ) Teperová, Natálie; Kvíčala, Petr; Klímová, BarboraKabátohábit je objekt o malbě, o jejím těle. O vzájemném prolínání barvy, tahu, skvrny s matéríí lněného plátna. Většina kabátohábitů je položena na dřevotřískových deskách, které kopírují konečný tvar plátna. Plátno je k deskám připevněno za pomocí suchých zipů, které povolují KH odepnout z desky a dávají možnost nositelnosti.
- ItemVnútorný portrét(Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění, ) Kralovič, Ľubomír; Gabriel, Michal; Sobotka, JiříV svojej Bakalárskej práci sa snažím dosiahnuť určitú podobu predstavy o figúre. Vznik tejto predstavy som začal pociťovať na začiatku študijných rokov, kedy som bol neustále konfrontovaný so skutočnou figúrou. Okrem snahy nájsť konkrétnu podobu vlastnej predstavy o figúre je prítomná aj snaha vymodelovať detailnosť odpozorovanú z prírody. K jej dosiahnutiu cítim nevyhnutnosť poznať vnútornú stavbu figúry, ktorú spoznávam prostredníctvom anatomickej štúdie Gottfrieda Bammesa. Jeho anatomické znalosti figúry využijem na vymodelovanie podkladu, akejsi podoby figúry, do určitej miery totožnej s jeho štúdiami. Podklad vnímam ako akýsi rámec, usmerňujúci moju tvorbu. Pod vplyvom tohto rámca uplatňujem svoju predstavu o figúre tak, aby týmto tvorivým procesom vznikla prirodzená detailnosť.
- ItemKlid a mír(Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění, ) Lorenc, Tomáš; Ruller, Tomáš; Stratil, VáclavMou práci tvoří napůl videa a delegovaná performance. Videa zachycují lidi na okraji společnosti a performance se zabývá problematikou davu. Práce je reflexí záliby v lidech "podivného" charakteru.