2014
Browse
Recent Submissions
- ItemStudie sakrálního prostoru(Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění, ) Němec, Lukáš; Zdařil, Zdeněk; Jáně, MiroslavVytvoření návrhu dálniční kaple, která je součástí dálničního odpočívadla. Je zasazená do historicky kulturního prostředí baroka, blízko národní kulturní památky Kuks, proto čerpá z barokních stavebních forem a principů.
- ItemPouzdro(Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění, ) Svobodová, Hana; Gabriel, Michal; Šrek Bromová, VeronikaVycházím z tématu schoulení, které vkládám do svých prací předešlých, tak i do závěrečné bakalářské práce. Odlitek mého těla, který je pokryt peřím a vytvářím z něho kokon, obal bez vnitřku. Socha má dvě strany, princip duality, ženskosti a protipólu. Vnější obal evokuje příjemný ptačí povrch těla a ve vnitřní části agresivně prolézají konce knotů peří.
- ItemInvestigativní obsese nepodstatnou teorií, a damn fine cup of coffee(Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění, ) Nytrová, Kristýna; Klodová, Lenka; Šrámek, JanProstřednictvím internetu se k nám dostává nepřeberné množství informací, s touhou zachytit jich co nejvíce přeskakujeme z jedné stránky na druhou a scrolujeme stránkou tak rychle, abychom ve dvou milisekundách mohli rozpoznat zdali je informace zajímavá či ne, zůstává nám tedy v těchto úštěpcích nezkutečné množství nedokončených myšlenek, nedopovězených vět, nenačtených obrázků a nedokoukaných videí. Otevřené formy, které jsou neustále v proměnném pohybu. Množina, kterou sestavujeme jako skládačku, které chybí díly a přesto vyjeví obraz. Ve své práci se věnuji brisknímu vytahování těchto střepů z paměti v podobě asociativních reakcí a pohotově vyhledaných odkazů, které na otázku odpovídají opět otázkou. To je nicméně také jediná “odpověď“, kterou lze ve většině konverzací v současné době nabídnout.
- ItemMimo vymezení(Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění, ) Schiffnederová, Markéta; Gabriel, Michal; Hlavina, TomášV mé práci se zabývám minimalizací kresebného projevu, převedeného do prostoru a zároveň optickou hrou perspektivy. Mým záměrem je vytvořit vzdušný objekt složený z několika segmentů, které budou vzájemně propojeny. Zároveň se věnuji křehkosti a pomíjivosti materiálu, prolnutím tvaru, jeho násobení a vepsání v sobě samém. Je kladen důraz, jak na reliéf v prostoru, tak i na barevnost celé sochy. Chci vtáhnout diváka dovnitř do objektu a umožnit mu pohled skrz celé dílo. Divák poté bude tvořit živou součást celé sochy. Z tohoto důvodu je zvolen jako hlavní materiál celé mé práce černý a bílý monofil, který lze chápat, jako zastoupení papíru na kterém jsou běžně prováděny kresby. Toto téma je mi blízké, protože si poslední dobou uvědomuji stále více křehkost a pomíjivost lidského těla. Zároveň se zabývám myšlenkou toho, že každý člověk má svá tajemství, která pokud nesdělí, nemusí být odhalena. Právě proto chci dovolit nahlédnout dovnitř do objektu s tím, že si ale nikdy nemůžeme být jistí, co se v něm skrývá. Sochu nemusíme vnímat jen jako samostatný objekt, ale i jako věc, která proniká do svého prostředí a ovlivňuje ho. Socha je tvořena z několika segmentů, proto se definitivní vzhled odvíjí od prostředí, ve kterém bude instalována.
- ItemInterakce v prostoru(Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění, ) Křivák, Petr; Gabriel, Michal; Písaříková, JanaHlavním cílem bakalářské práce je vztah prostoru a sochy a snaha o jednotné vyjádření pomocí 3D digitálního sochařství