2021
Browse
Recent Submissions
Now showing 1 - 5 of 54
- ItemOcenění s využitím informačního modelu budovy(Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství, ) Průcha, Aleš; Kliment, Daniel; Venkrbec, VáclavCílem této diplomové práce je s využitím modelu BIM ocenit stavbu nákladovým způsobem. Práce se zabývá představením BIM, popisu historie, zaváděním a potřebou BIM ve stavebnictví. Dále je v práci obsažen popis metod ocenění se zvláštním zaměřením na nákladový způsob ocenění. Pro účely práce byl vytvořen 3D model rodinného domu. Takto vytvořený model byl oceněn několika nákladovými způsoby ocenění – propočet dle technickohospodářských ukazatelů, položkový rozpočet, nákladové ocenění BIM. Práce obsahuje popis postupu při ocenění pomocí BIM a vyhodnocení cen všech nákladových způsobů.
- ItemStanovení výše pojistného plnění(Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství, ) Holomčíková, Hana; Čech, Josef; Hlavinková, VítězslavaPředmětem diplomové práce je stanovení výše pojistného plnění po požáru na nemovitosti v Louce. První teoretická část je zaměřena na definování základních pojmů v oblasti oceňování nemovitostí a pojišťovnictví. Dále praktická část je soustředěna na vlastní výpočet ocenění posuzované nemovitosti nákladovou metodou, která se uplatní ve třech časových obdobích. Nakonec se stanoví výše nákladů na opravy po pojistné události pomocí položkového rozpočtu tvořeného v programu BUILDPower S. Na závěr diplomové práce se zhodnotí výše pojistného plnění a porovná s pojistnou smlouvou.
- ItemVliv provedení zateplení budovy na výdaje spojené s jejím provozem(Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství, ) Skupa, Jan; Čech, Josef; Klika, PavelDiplomová práce s názvem Vliv provedení zateplení budovy na výdaje spojené s jejím provozem, se zabývá návrhem několika variant zateplení budovy, a následného vyhodnocení na základě porovnání provozních nákladů budovy jednotlivých variant zateplení. Teoretická část se zabývá historií zateplování objektů, jsou zde uvedeny typy tepelně izolačních materiálů a varianty energeticky úsporných domů. Poté jsou řešeny normativní požadavky, energetická náročnost budov a způsoby zateplení jednotlivých konstrukcí budovy. Následně se řeší metody ekonomického hodnocení investice a způsob sestavení souhrného rozpočtu. Praktická část obsahuje popis stavby a navržené varianty zateplení, včetně výpočtu nákladů, zhodnocení doby návratnosti investice a vyhodnocení navrhovaných variant.
- ItemSociální patologie v lokalitě a její vliv na cenu nemovitosti(Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství, ) Horáková, Jitka; Schmeidler, Karel; Cupal, MartinPředmětem této diplomové práce je zhodnocení vlivu sociálně patologických jevů na cenu nemovitostí a návrh jejich řešení. Sociální prostředí může na trh s realitami působit negativně či pozitivně v závislosti na charakteru jeho proměn. Lokalitu charakterizují nejen fyzické, ale i společenské a ekonomické faktory. Součástí práce je zachycení a zhodnocení těchto souvislostí ve vybraném území města Brna, a to primárně v místním, okrajově i v časovém kontextu. Pozornost je věnována sociálně patologickým jevům spojeným s kriminalitou.
- ItemMěření výškové polohy těžiště u vozidel SUV(Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství, ) Foldyna, Petr; Křižák, Michal; Mikulec, RomanDiplomová práce se zabývá měřením výšky těžiště u vozidel SUV. V teoretické části je pozornost věnována problematice těžiště a vlivu těžiště vozidla na jeho jízdní stabilitu. Dále jsou zde rozebrány jednotlivé metody měření výškové polohy těžiště u osobních vozidel. V praktické části práce je provedeno experimentální měření výšky těžiště vybraných vozidel SUV při různém zatížení, za použití metody naklápění vozidla na nápravu. Výška těžiště u vozidel s kapacitou pro pět osob dosahovala hodnot od 606 do 697 mm, přičemž nejnižší hodnota náleží vozidlu Toyota RAV4 Hybrid při zatížení řidičem. Nejvyšší hodnota byla zjištěna u vozidla Kia Sportage při zatížení třemi osobami. Zvláštním případem je vozidlo Landrover Defender, které má kapacitu pro devět osob. Tomuto byla zjištěna výšková poloha těžiště v rozmezí od 705 do 874 mm. Nejnižší hodnota byla zjištěna při zatížení řidičem, nejvyšší hodnota při zatížení devíti osobami. Pouze u vozidla Nissan Qashqai byla potvrzena rostoucí závislost mezi přírůstkem zatížení a výškovou polohou těžiště vozidla. Podobný trend byl zjištěn u vozidel Toyota RAV4 Hybrid, Jeep Compass a Landrover Defender. Zjištěné hodnoty mohou být použity při analýzách dopravních nehod vozidel SUV.