2017

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 5 of 609
  • Item
    Problematika volného kování
    (Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství, ) Máčala, Daniel; Podaný, Kamil; Štroner, Marek
    Práce předkládá přehled o problematice volného kování. Je vytvořena na základě literární studie teoretického základu s doplněním obrázků k dané problematice. Pojednává obecně o volném kování, jeho principu a rozdělení. Dále jsou popsány nejčastější užívané výchozí polotovary, jejich ohřev a typy strojů. Hlavní důraz je kladen na základní kovářské operace, které jsou podrobně popsány. Pro lepší představu využití volného kování, jsou uvedeny příklady výkovků z výrobních firem.
  • Item
    Kování ozubeného kola
    (Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství, ) Šíma, Vojtěch; Lidmila, Zdeněk; Peterková, Eva
    Projekt vypracovaný v rámci bakalářského studia oboru B-STG řeší návrh technologie výroby výkovku – ozubeného kola pomocí zápustkového kování. Kolo je vyrobeno z materiálu 12 050.0 a je součástí zemědělského stroje. S přihlédnutím k výrobní sérii 45 000 ks za rok a k přesnosti výroby bylo pro výrobu zvoleno zápustkové kování na 3 operace. Kolo bude vyráběno na svislém kovacím lise LKZ 1600 P od firmy Šmeral Brno o jmenovité síle 16 MN. Zápustky jsou vyrobeny ze slitinové nástrojové oceli 19 552. Na závěr projektu bylo provedeno technicko – ekonomické zhodnocení výroby a porovnání technologie kování s technologií výroby součásti obráběním.
  • Item
    Synchronizované řízení dvou běhounů vibračního válce ARP95
    (Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství, ) Novák, Martin; Klas, Roman; Rada, Zdeněk
    Práce předkládá řešení problému synchronizovaného řízení tandemového vibračního silničního válce ARP 95. Při vývoje tohoto stroje byla zjištěna nedostatečná synchronizace obou běhounů. Výše popsaný problém byl řešen postupnými úpravami bloku řízení. K odstranění problému vedlo správné vyhodnocení naměřených dat a pochopení chování stroje. Hlavním výsledkem bakalářské práce je odstranění nesynchronního chování obou běhounů, díky němuž bylo dosaženo maximální výsledné výchylky mezi oběma běhouny 0,2°. Synchronní řízení je velmi důležité při úpravě asfaltového povrchu silnic v okolí obrubníků a v současné době má stroj ARP 95 společnosti AMMANN nejpřesnější řízení na trhu.
  • Item
    Design sponkovacího kladiva
    (Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství, ) Štohandl, Jan; Ondra, Martin; Haltof, Vladimír
    Tato bakalářská práce se zabývá designem sponkovacího kladiva. Cílem je navrhnout nový produkt, který přinese inovativní funkce a vzhled. Práce obsahuje analýzu současných designových trendů, problematiky konstrukce a trhu. Pokračuje variantními návrhy, z nichž vzniká návrh sponkovacího kladiva, který je popsán konstrukčních, ergonomických, estetických a ekonomických aspektů.
  • Item
    Řešení mechanizmu šroubového zvedáku
    (Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství, ) Blecha, Jan; Kalivoda, Milan; Osička, Karel
    Předložená bakalářská práce se zabývá mechanizmem šroubové zvedáku z hlediska základních konstrukčních výpočtů, tak i z hlediska technologie výroby. V následující části je provedeno základní rozdělení dílenských zvedacích zařízení, dále pak konstrukční návrh zvedacího zařízení a v neposlední řadě návrh technologie výroby. Dále je pozornost věnována technicko - ekonomickému pohledu na výrobní proces mechanizmu šroubového zvedáku a možnosti vylepšení jak výrobního procesu, tak i samotné konstrukce.