2024

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 5 of 38
  • Item
    Vliv prostředí, prostor pokoje
    (Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění, ) Ďuďáková, Simona; Šrámek, Jan; Korbička, Pavel
    Bakalárska práca sa zameriava na analýzu a návrh imerzívneho priestoru ako výstavného, inštalačného a prezentačného prostredia s dôrazom na relaxačný a meditačný priestor pre divákov. Práca kombinuje prvky spojené so zmyslovým vnímaním, ako je svetlo, tma, zvuk a vôňa s úmyslom vytvoriť priestor pre kontempláciu a relaxáciu. Cieľom je tiež implementácia sochárskych a performatívnych princípov do celkového dizajnu inštalácie. Hodnotenie tejto práce budem realizovať prostredníctvom analýzy, ako zvolená forma a priestor interagujú s divákom a vytvárajú únik od každodenného života. Môj cieľ je tiež objaviť, ako imerzívny priestor môže vplývať na emocionálne blaho divákov. Všetko to bude zhrnuté v zine, v ktorom použijem výpovede ľudí o tom, ako sa cítili a čo si všímali spolu s fotodokumentáciou a textom “Keď stíchne moja myseľ”.
  • Item
    Car Opera
    (Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění, ) Michálek, Adam; Moravanský, Tomáš; Štefančíková,, Maja
    Bakalářská práce je propojením automobilu a opery, performativně zkoumá jejich průniky. K pochopení je doporučeno čtení Stébel Trávy od Walta Whitmana. Pro přehlednost stručně nastiňuji, o čem která kapitola hovoří: Na začátku bylo tělo a duše ~ Přichází ke mně myšlenka (Intro) Přicházím s velkou hudbou ~ Oznamuji téma v ateliéru Myslím, že bych mohl opustit vizuální umění ~ Volnost hudby Přicházím do chrámu věčnosti ~ Struktura opery Dopodrobna jsem prošel všechny kouty světa ~ Hledání formy Prostor a čas! Co je to? ~ Představa performance Co mi dělá dobře říkám je dobré ~ Intermezzo V tuto chvíli říkám důvěrné věci ~ Performance samotná Toto jsou slova panice kterej vřískal že měl sex ~ Obhajoba Jsem velkej ~ Pocity řidiče (Outro) OPERA AUTOMOBILE ~ Výsledné schéma (Vennův diagram)
  • Item
    Záplata slibuje
    (Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění, ) Olgin, Dmitrii; Janů, Valentýna; Adamec, Jakub
    Bakalářská práce se zabývá analýzou okamžiku setkání s něčím podivným či děsivým. Jejím východiskem je uvažování o uměleckých strategiích zpracování prožitku takové situace (odčarování a zvýraznění). Jádrem práce je umělecké zpracování úvahy nad možnostmi návratu kdysi vytěsněného formou dočasné intervence do negalerijního prostoru, v němž se rozehrává subverzivní hra mezi zdí, dírou a záplatou.
  • Item
    Experiment Influencer
    (Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění, ) Urbanová, Nikol; Mazanec, Martin; Trnková, Barbora
    Ve své bakalářské práci se věnuji problematice fungování sociálních sítí a rychlé transformace běžných uživatelů v influencery. Součástí práce je dokumentace procesu, v rámci kterého budu aktivní na české influencerské scéně, přičemž v interakcích rozvádím otázky epigonství, pastiše nebo apropriace. Výstupem projektu je online identita prezentovaná na sociálních sítí a následně střihové video, které proces dokumentuje. Zabývám se v rámci rešerší žánry pseudodokumentu, mockumentu a manipluativních algoritmicky řízených narativů.
  • Item
    Posthumanistický objekt
    (Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění, ) Adámková, Štěpánka; Rathouský, Luděk; Alaverdyan, Argišt
    Ve své bakalářské práci bude autorka pracovat s tělesností a spojením organického se syntetickým; skrze nástěnný objekt bude zkoumat, jak syntetický materiál reaguje s organickým tělem, jakými způsoby je možno dichotomii syntetického a organického spojit a vytvořit tak jejich metamorfózu, vlastní světy, abstrahovanou formu figurace. Její práce vychází z obdivu k lidskému tělu, které je obaleno a obklopeno syntetickými materiály. Tento vztah a spojení autorka vnímá a pojímá kontemplativně, romantizovaně. Ve svých nástěnných objektech hledá dynamiku, pohyb svalů, sounáležitost. V rámci bakalářské práce bude pokládat otázky týkající se vnímání vlastní tělesnosti, jsoucnosti a lidskosti v éře syntetizace, virtuality a derealizace. Kontemplací nad těmito otázkami vytvoří vlastní formy tělesnosti, kterou znázorňuje vlastním vizuálním názvoslovím, formami synteticko-organického života – lidstvo se podrobuje umělému světu a naopak, vytváří post-humanistické tělo, jemuž je potřeba vytvořit novou definici a pojetí.