2018/1

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 5 of 13
  • Item
    CRASHDAY 2017
    (Akademické nakladatelství CERM, 2018-04)
    Ve dnech 13. až 14. 10. 2017 ve Starém Městě u Uherského Hradiště proběhl již 3. ročník nárazových zkoušek vozidel (crash testů), organizovaný Ústavem soudního inženýrství VUT v Brně.
  • Item
    Přehled konferencí 2018
    (Akademické nakladatelství CERM, 2018-04)
    Přehled konferencí v roce 2019
  • Item
    Obhajoby doktorských disertací v oboru Soudní inženýrství na ÚSI VUT v Brně
    (Akademické nakladatelství CERM, 2018-04)
    Dne 8. března 2018 proběhly obhajoby disertačních prací v doktorském studijním programu Soudní inženýrství. Plné texty prací je možné nalézt na https://www.vutbr.cz/studenti/zav-prace.
  • Item
    Stanovenie subjektívnej pravdepodobnosti pri hodnotení podnikateľských rizík
    (Akademické nakladatelství CERM, 2018-04) Janasová, Denisa; Strelcová, Stanislava
    Stanovenie objektívnej pravdepodobnosti a aj jej použitie v ekonomickej praxi je problematické. Je možné poukázať na dva problémy. Po prvé, výpočet objektívnej pravdepodobnosti je závislý na dostatočnom množstve zaznamenaných údajov. Po druhé, v ekonomickej praxi je mnoho jedinečných, neopakovateľných udalostí, kde sú informácie odvodzované zo situácií podobných len čiastočne. Preto je opodstatnené sa venovať postupom stanovenia subjektívnej pravdepodobnosti. Článok sa zaoberá možnosťami použitia Dempster-Shaferovej teórie na stanovenie veľkosti pravdepodobnosti vzniku negatívnych udalostí. Cieľom článku je poukázať na prínosy a obmedzenia Dempster-Shaferovej teórie v rámci posudzovania podnikateľských rizík. Príspevok bol prezentovaný v rámci medzinárodnej vedeckej konferencie súdneho inžinierstva Expert Forensic Science 2018.
  • Item
    Fotogrammetrická rekonstrukce místa nehody za pomoci bezpilotního prostředku
    (Akademické nakladatelství CERM, 2018-04) Svatý, Zdeněk; Kocián, Karel; Lenková, Alžběta
    Rekonstrukce místa dopravní nehody má zásadní vliv na následnou forenzní analýzu. Kvalita a přesnost získaných podkladů přímo ovlivňuje rozsah možného zpracování a dosažitelnou úroveň analýzy. Cílem tohoto příspěvku je ukázat možnosti využití fotogrammetricky zpracovaných snímků pořízených z bezpilotních prostředků pro tvorbu přesných ortofotomap míst silničních nehod (s rozlišením až GSD 1 cm/px). Pro zhodnocení dosažitelné kvality a vhodnosti získaných výstupů bylo provedeno celkem 10 měření v rámci crash-testů konaných u nás i v zahraničí. výsledná ortofota místu střetu byla porovnávána s různými měřičskými metodami, které se v současnosti již běžně využívají. výsledná kvalita, obrazová věrnost a dosahovaná přesnost ortofot potvrdila vhodnost využití navrhovaného řešení pro potřeby soudně znalecké analýzy.