ČINČÁR, V. Popis typů hluku vznikajících při jízdě osobním automobilem [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.
Bakalářská práce Vojtěcha Činčára zahrnuje 46 stran bez úvodních formálních částí, přehledu literatury a seznamu použitých symbolů. Tato práce má charakter rešerše a zabývá se popisem jednotlivých typů hluku produkovaných automobilem během jeho jízdy. Jedná se o velmi komplexní téma, neboť každý dílčí zdroj hluku představuje samostatnou rozsáhlou oblast. Je proto třeba uvážlivě zvolit odpovídající hloubku popisu jednotlivých vlivů. Autor práce provedl relativně obsáhlou rešerši na základě 52 referencí. Práce podává zajímavý přehled o vlastnostech jednotlivých zdrojů hluku při jízdě automobilem, nicméně, některé části jsou poněkud nevyvážené. Například kapitola 2.1 se snaží příliš detailně zabíhat do detailů modelování pomocí CFD, ačkoliv toto není předmětem práce. Je rovněž poněkud nejasně popsána metodika obdržení výsledných grafů v Závěru (Obr. 50 a Obr. 51), které představují splnění cíle práce. V práci lze nalézt drobné překlepy a nedostatky, kapitola 2.2 chybí a grafy na Obr. 27 či schéma na Obr. 49. nejsou příliš čitelné. Práce jako taková je zpracována na dobré grafické a stylistické úrovni a lze konstatovat, že autor splnil cíle bakalářské práce. Je třeba rovněž ocenit velké množství vykonané práce, snahu a vysokou míru pracovitosti autora.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | B |
Závěrečná práce Vojtěcha Činčára obsahuje 66 stran bez úvodních formálních částí, přehledu literatury a seznamu použitých označení. Práce je převážně rešeršního charakteru. Práce reaguje na zadání, které je poměrně široké a vyžaduje určitou rozvahu při volbě zpracování. Práce využívá velké množství zdrojů informací, pro určité zdroje hluku však značně nevyváženě. Některé údaje nebo vyjádření jsou nepřesná, např. dělení spalovacích motorů na str. 37, definice pohonné jednotky apod. Není dobře zpracována terminologie popisu např. pohonné jednotky. Rovněž chybí ucelená strategie vyváženého popisu jednotlivých zdrojů hluku na vozidle. V důsledku tak jsou některé zdroje přeceňovány a jiné nepopsány. Kapitola 2.1 pojednávající o CFD je vzhledem k šířce téma nadbytečná. V závěru práce jsou formulovány názory ohledně podílu jednotlivých zdrojů hluku a prezentovány na vozidle pohybující se rychlostí 100 km/h. Výsledky uvedené na obr. 50 a 51 jsou komentovány následovně „Ze získaných poznatků a dat byly vytvořeny následující grafy“. Je podivuhodné, jak lze z obecných informací vyhodnotit zdroje hluku, zvláště když není uvedena metodika zpracování. Z hlediska formálního zpracování je práce vyhotovena průměrně. V práci se vyskytuje mnoho překlepů a drobných formálních nedostatků, např. kap. 2.2 není uvedena, popis obr. 7, osy obr. 24 apod. Cíle práce jsou však splněny. Lze však vytknout vyšší zaměření na aerodynamické zdroje hluku, které jsou však přesto popsány značně povrchně a neúplně. Práce jako celek splňuje požadavky kladené na závěrečnou práci. Při obhajobě navrhuji vyjasnění způsobu získání výsledků prezentovaných na obr. 50 a 51.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 132541