HAUSER, V. Implementace QOS v přístupové síti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2009.
Zadaná problematika měla být řešena modelu sítě a ve spolupráci s firmou MKAXPROGRES, kdy nakonec na tuto spolupráci nedošlo. Hledalo se jiné náhradní řešení. Přes počáteční komplikace, aktivním přístupem student úkol zvládl. S jeho prací jsem byl spokojen.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | A | 47/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | A | 18/20 | |
Formální zpracování práce | A | 19/20 | |
Využití literatury | A | 10/10 |
Požadavky na BP definované zadáním byly splněny v plném rozsahu s plným využitím reálných možností pracoviště. Odbornou úroveň práce lze označit za výbornou. Kandidát byl nucen prokousat se celým systémem QoS tak, jak jej nabízí Cisco. Odvolává se na zhroucení původního očekávání pracovat na konkrétním problému v této oblasti pro provozovatele sítě, ovšem zadání to ani nepředpokládalo a v omezených podmínkách pouze akademického prostředí kandidát vytěžil maximum. Práce je logicky uspořádána a při jejím studiu je čtenář s to sledovat celý myšlenkový postup a následnou aplikaci. V celé práci jsem se nesetkal s pojmem spolehlivost, který rozhodně s tématem souvisí; je ale skutečností, že tento pojem se na škodu věci vytrácí. Zjevně to má spojitost mj. s tím, že problém se přesouvá z HW do SW. U protokolu RPSV jsem zapřemýšlel nad tím, zda jeho autoři znají francouzskou zkratku R.P.S.V. (répondez s`il vous plait - odpovězte prosím) ze společenské a diplomatické korespondence. Účel protokolu by tomu nasvědčoval. I když jsem si vědom, že důsledné uvádění českých, ne vždy se vůbec vyskytujících výrazů je nemožné, přesto bych některé pojmy jako hned na str. 3 výraz realtimových uvítal v české podobě. Shodně na str. 13 chybí pokus o české vyjádření PathTear potažmo ResvTear, protože obecně známý význam slza se sem úplně nehodí. Na str. 5 - v tabulce 1.2. služba Telnet není rovněž terminologicky nejvhodnější BP ve svých závěrečných kapitolách vyúsťuje k očekávaným výsledkům. Kandidát v závěru diskutuje splnění požadavků přesně v rozsahu dostupnosti jednotlivých komponentů. Předložená DP Václava Hausera představuje solidní uvedení do problematiky jakosti služby QoS Práce je přehledně a logicky uspořádána a při studiu se v ní dobře orientuje. Autor splnil její zadání v plném rozsahu a rozvádí použité i možné postupy při aplikaci SW. Vzhledem k výše uvedených skutečnostem navrhuji tuto práci klasifikovat výborně.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | 20/20 | |
Odborná úroveň práce | A | 49/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | A | 19/20 | |
Formální zpracování práce | A | 9/10 |
eVSKP id 21531