KOSÍK, J. Vlastnosti prostorů posloupností a jejich aplikace v teorii nelineárních diferenčních rovnic [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.
Mohu konstatovat, že všechny cíle práce byly naplněny. Student se dobře zorientoval v netriviální problematice (přičemž je potřeba poznamenat, že do témat, která ve větší míře využívají aparát např. funkcionální analýzy, se bakalářští studenti bohužel zrovna moc nehrnou). Oceňuji jeho aktivní a samostatný přístup. Za hlavní přednosti práce považuji detailní zpracování a doplnění důkazových partií (to včetně alternativních přístupů) v první části, dále též sledování v časti druhé, z nichž mnohá jsou originální. Grafická a stylistická úprava je též solidní. Co se týká negativ, zmínil bych následující. Student v průběhu akademického roku celkem tvrdě a poctivě pracoval a projevoval konstantní zájem o problematiku týkající se BP. Bohužel se však některé pasáže dolaďovaly až v posledních chvílích před odevzdáním a nezbýval tak čas vše pečlivě projít. To se pak projevilo nedokonalostmi textu (za všechny bych uvedl poněkud zmatečnou pasáž o diskrétních větách o limitním přechodu pro řady). Vzhledem k cílům práce je také možné diskutovat např. o vhodnosti zařazení důkazů vět o pevných bodech (na druhé straně však oceňuji studentovu snahu o dobré pochopení i této pasáže). I přes zmíněné nedokonalosti (které navíc nemají závažný charakter) práci považuji za zdařilou a nadprůměrnou. Autor nastudoval (z různorodých zdrojů) a (s nemalým vlastním přínosem) zpracoval téma, které značně přesahuje učivo základních kurzů. Vytvořil srozumitelný text, ve kterém je čtenář uveden do nelehké problematiky a jasně jsou popsány netriviální závěry. I s ohledem na povětšinou zodpovědný a aktivní přístup studenta doporučuji jeho bakalářskou práci k obhajobě a hodnotím stupněm A.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
V práci jsou ukázány základní vlastnosti prostorů posloupností, které jsou následně použity k důkazu existence a jednoznačnosti řešení jedné diferenční rovnice s požadovanými vlastnostmi. Práce je sepsána srozumitelně, text se dobře čte, uspořádání je vhodné k dosažení vytyčených cílů. Všechna tvrzení jsou náležitě dokázána, nebo je uveden odkaz na odpovídající literaturu. Téma je dle mého názoru dosti náročné, student prokázal schopnost práce s odborným textem a schopnost sepsat ucelený matematický text. V práci jsem nalezl několik nepřesností a nevhodných formulací v důkazech, které však odpovídají zkušenostem studenta 3. ročníku se psaním matematického textu, např. * některé používané pojmy nejsou v práci definovány (dimenze, ekvivalentní normy, kontrakce), * v důkazu věty 4.2 podmínka $\sum kp_k
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 132345