PROVAZNÍK, T. Regálový zakladač přepravek [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2011.
Student ve své práci řeší problematiku konstrukce regálového zakladače přepravek. V návrhu konstrukčního řešení definuje typ vlastní konstrukce jako jednosloupový regálový zakladač. Student v kapitole 1. definoval všechny dodávané díly s provedl důkladný rozbor konstrukce. Nosná část práce je celá kapitola č. 2, kde student analyticky počítá a navrhuje silové, momentové a výkonové parametry zakladače u jednotlivých částí (pojezdu, zdvihu i výsuvu). Tato část je přehledná, postrádá více grafických schémat pro přehlednost. Některé návrhy jsou komplikované, jako např. návrh vedení pomocí tvarových kladek s drážkou. Dále pak hmotnost celého zařízení vzhledem k nesené zátěži je značně předimenzovaná, což student v závěru potvrzuje. V práci se student nevyhnul drobným formálním chybám, jako jsou překlepy (str. 14, 22, 25, 28, 35, 36, 57 a 59) a netechnické výrazy (str. 11, 18, 20 a 38). Dále se zde vyskytují neformální, tedy technické nedostatky, jako je grafický průběh dráhy na čase (obr. 25b, 27b a 29b). Dále pak na str. 53 průběh kroutícího momentu. Textová část i přes tyto nedostatky je přínosná, kvalitní a její výsledné hodnoty jsou správné. K výkresové části mám v sestavách připomínky ke kótování připojovacích rozměrů a dále k některým detailům. Student prokázal schopnosti vytvářet schémata z 3D modelu do pracovní zprávy. O něco horší je tvorba výkresové dokumentace. Bakalářská práce je z hlediska zpracování na velmi dobré úrovni. Doporučuji tuto práci k obhajobě. Otázka pro studenta: Na straně 58. jsem z textu ani ze symbolů dobře nepochopil kontrolu lože zakladače. Prosím znovu o stručný rozbor silových a momentových průběhů VVÚ.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | B |
Práce svým rozsahem značně překračuje požadavky na bakalářskou práci a obsahuje rozsáhlá pochybení, především ve výkresové dokumentaci, kótování, drsnosti povrchů, tolerance. Normou nepovolená měřítka 1:4 u pěti výkresů. 3D model a celková koncepce návrhu stroje má vynikající úroveň.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 37156