KAVEC, M. Modelování a řízení podvozku Formule Student [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2022.
Student Matúš Kavec se v průběhu dvou semestrů zabýval tématikou modelování a řízení prokluzu podvozku Formule Student. Na konzultace sice docházel zřídka, ale během semestru pracoval samostatně a svědomitě na vypracování zadání. Finální konzultace bohužel objevila některé nedostatky v nastavení regulace, které se podařilo do odevzdání částečně vyřešit. Přes mírnou časovou tíseň, do které se student ke konci semestru dostal, je text práce srozumitelný a konzistentní. Celkově práci hodnotím 88 bodů – B.
Předložená bakalářská práce se zabývá modelováním podvozku, modelem pneumatik a řízením trakce Formule Student. Práce je psaná v logickém sledu a je přehledně rozdělena do dvou hlavních kapitol, které mají odpovídající rozsah. Zadání lze považovat po stránce teoretické i časové za náročné. Po formální stránce je práce na velmi dobré úrovni, pouze kvalita obrázků je podprůměrná. Práce s literaturou je rovněž na dobré úrovni. Na některé položky v seznamu literatury jsem nenašel odkaz v práci. Navržený model odpovídá reálným měřením, pokud nedochází k prokluzu pneumatik. Při prokluzu pneumatik navržený model selhává. Bohužel u druhého použitého modelu pneumatik chybí jakýkoliv matematický popis. Pro řízení prokluzu byl použit regulátor se dvěma stupni volnosti, avšak v práci jsem nenašel důvod, proč byl zvolen tento typ regulátoru. Taktéž jsem nenašel, jakým způsobem student dospěl k nastavení parametrů regulátoru. Student popisuje vlastní řešení jen povrchově. Přes zmíněné námitky se jedná o velmi komplexní a složitý problém. Student se v dané problematice orientuje a musel věnovat značné množství času a úsilí při řešení této bakalářské práce. Druhou kapitolu práce vidím jako stěžejní a lze jí pokládat za práci autora. Zadání bakalářské práce bylo splněno ve všech bodech. Práce svědčí o bakalářských schopnostech studenta a doporučuji ji k obhajobě. Navrhuji hodnocení B-80.
eVSKP id 142698