HLAVÁČ, P. Studie vektorování točivého momentu vozidla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.
Práce se zabývá rozsáhlým tématem dynamiky vozidla v podélném i příčném směru a možnosti využití rozložení podélných sil v kontaktu pneumatiky s vozovkou na hnané nápravě. Práce má jednotlivé kapitoly rozumně i chronologicky seřazeny a udává tak systematické proniknutí do problematiky. V první části autor popisuje koncepci pohonného ústrojí vozidel, jejich výhody a nevýhody. Následně je zde obsažena poměrně rozsáhlá kapitola zabývající se funkcí diferenciálů, které v případě pozdějšího porozumění vektorování točivého momentu jsou nezbytným základem. Další kapitoly jsou věnovány už silovému rozložení pro podélnou i příčnou dynamiku a ze samotného popisu lze odvíjet, že autor dané problematice věnoval výraznou péči a čas pro porozumění. V závěru jsou popsány možnosti využití kontroly trakce pro vozidla s elektrickým pohonem a možnosti realizace, tedy využití softwarů a senzoriky. Student přistupoval k vypracování práce se svědomitostí a samostatností. Zájem studenta k tématu dynamiky vozidel se odráží od podrobného popisu funkcí diferenciálů, silového působení na vozidlo během jízdy a faktory, které mohou ovlivnit jeho chování. Po formální stránce kvalitu práce neovlivnili výrazné gramatické chyby a stylisticky i graficky je práce na dobré úrovni.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | |||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | C | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Práce pana Hlaváče se zabývá rozdělením točivého momentu mezi jednotlivá kola vozidla. Autor popisuje problematiku poměrně komplexně od hnacích ústrojí přes dynamiku vozidel po způsoby dělení točivého momentu, čemuž odpovídá i rozsah, který je v kontextu bakalářských prací nadprůměrný. Jednotlivá témata jsou podrobně popsána se zaměřením na informace, které autor považoval u daného tématu za důležité. Vzhledem k tomu, že se jedná o bakalářskou práci a student neabsolvoval výuku odborných předmětů na ÚADI, lze tolerovat některá zavádějící tvrzení či neodbornou terminologii. Zřejmě z důvodu rozsahu celého tématu je také zcela pominuta problematika kontrolních algoritmů řízení rozdělení točivého momentu. Práce také obsahuje řadu formálních nedostatků jako jsou například formulace v první osobě, což je nevhodné pro tento typ práce, chybějící odkazy na literaturu, které se ztratili patrně při exportu textu, chybějící popis proměnných v rovnicích a nejednotný font v seznamu použitých informačních zdrojů. Práce však splňuje všechny cíle vytyčené v zadání a může být doporučena k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | D | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | D | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | D | ||
Práce s literaturou včetně citací | D |
eVSKP id 131850