PETRÁŠ, J. Aplikace lean six sigma v racionalizaci technologické linky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2008.
Teoretická část popisuje teorii omezení, metodologii DMAIC a DMADV, ovšem konkrétní metody (techniky) jsou popsány pouze přehledově. V praktické části je popis praktického hodnocení a optimalizace technologické linky. Aktivita studenta byla hlavně v oblasti praktické práce ve spolupracující firmě. Práce související s diplomovou prací byla udělána spíše na poslední chvíli. Teoretická část mohla být lépe propracována, u jednotlivých kapitol mohla být lepší provázanost. Pohled studenta na řešenou problematiku a samotnému řešení je spíše praktický, teoretické rozpracování bohužel v některých pasážích vázne (viz. např. výpočet přirážky s. 21).
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | D | 32/50 | Teoretická část popisuje teorii omezení, metodologii DMAIC a DMADV, ovšem konkrétní metody (techniky) jsou popsány pouze přehledově. V praktické části je popis praktického hodnocení a optimalizace technologické linky. |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | E | 11/20 | Aktivita studenta byla hlavně v oblasti praktické práce ve spolupracující firmě. Práce související s diplomovou prací byla udělána spíše na poslední chvíli. |
Formální zpracování práce | A | 18/20 | Požadavky na standard provedení jsou plněny. |
Využití literatury | A | 9/10 | Během práce byly použity různé zdroje literatury. Odkazy v teoretické části jsou svázány pouze s některými prameny. |
Student vypracoval diplomovou práci, ve které aplikoval koncept six sigma na zlepšení technologické linky Cobalt firmy Motorola. V první - teoretické části - práce řešitel vysvětluje základní principy teorie six sigma a zaměřuje se na konkrétní metodologický model DMAIC. V praktické části je tento model aplikován na technologickou linku Cobalt. Řešitel zde porovnává stav linky před a po zavedení modelu, kde v obou případech měřil časové úseky jednotlivých úkonů linky. Zjištěné výsledky následně statisticky vyhodnocuje a srovnává. Diplomová práce je psána na dobré úrovni s popisem řešené problematiky. Je zde ovšem třeba vytknout formu textu. Popis jednotlivých činností v praktické části je psán zbytečně velmi detailně, na úkor samotných získaných dat a výsledků. Struktura práce proto pozbývá na jednoduchosti a stává se méně srozumitelnou. V neposlední řadě řešitel kombinuje popis získaných výstupů v práci s tzv. "ich" formou psaného textu, která je pro psaní diplomové či vědecké práce nevhodná. Rozsah a návaznost jednotlivých částí v rámci pokynů pro jejich vypracování je v souladu se zadáním. Řešitel se odkazuje na řadu studijních pramenů, které jsou uvedeny na konci práce. Dané odkazy jsou provázány s textem, seznam literatury je psán v souladu s normou. Práce je založena převážně na informacích z internetu, částečně z odborné literatury. Chybí větší provázání literatury s textem. Grafická stránka práce je velmi dobrá, text je proložen obrázky, což usnadňuje orientaci v problematice. Výsledky práce jsou reálné a vycházejí z poznatků, získaných řešitelem během jejího zpracovávání. Práce splňuje zadání.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | 20/20 | |
Odborná úroveň práce | D | 30/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | C | 15/20 | |
Formální zpracování práce | C | 7/10 |
eVSKP id 10100