FAZLIĆ, A. Rešerše metod použití kombinace data-driven a model-based metod v oblasti diagnostiky technických soustav [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.
Zadáním bakalářské práce je provedení rešerše metod použití kombinace data-driven a model-based metod v oblasti diagnostiky technických soustav. Provedení dobré rešerše na dané téma není jednoduchým úkolem - úkol je o to těžší, když se k nelehkému rešeršnímu tématu přidá ještě jazyková bariéra. Ikdyž se autorka práce aktivně snažila danou rešerši provést, výsledek je nevalný. Text bakalářské práce je možno pochopit jen s již získanými znalostmi a zkušenostmi, a proto se tato práce jen stěží dá považovat za velký přínos k dané problematice. Cíle práce považuji za splněné jen částečně a i přes uvedené nedostatky práci doporučuji k obhajobě s hodnocením E / dostatečně.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | D | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | D | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | E | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | E | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | D | ||
Práce s literaturou včetně citací | E | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | B |
Předložená bakalářská práce pojednává o použití kombinace data-driven a model-based metod v oblasti diagnostiky technických soustav. Jedná se o rešeršní práci na jejíž základě má studentka navrhnout vhodnou kombinaci metod pro typickou technickou soustavu za účelem její diagnostiky. Rešeršní část má dobré logické uspořádání nicméně popis je místy nesrozumitelný a těžko čitelný. Výhradu mám také k samotné koncepci popisu jednotlivých algoritmů strojového učení, kde místo obecného popisu každého algoritmu autorka uvedla pouze příklady, ve kterých jsou algoritmy použity. Z takového popisu ale není možné určit, jaký je princip daného algoritmu a jaké jsou jeho výhody a nevýhody pro praktické využití. V návrhové části studentka popisuje výsledky výzkumů publikovaných v odborném článku místo zvolení technické soustavy a navržení vhodné kombinace metod. V této kapitole bych čekal více vlastního přínosu. Jedná se nicméně o rešeršní práci, takže lze konstatovat, že byly cíle práce částečně splněny, byť ne zcela uspokojivě. Z pohledu rešeršní práce bych ale očekával lepší práci s citacemi. První 4 stránky kapitoly 3 „Současný stav řešené problematiky“ neobsahují kromě dvou přímých citací žádné další citace, z toho podkapitola 3.1 neobsahuje citaci žádnou. V textu také není odkaz na použité obrázky. I přes výše uvedené připomínky studentka splnila cíle práce, proto práci doporučuji k obhajobě s celkovým hodnocením dostatečně.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | E | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | E | ||
Vlastní přínos a originalita | E | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | D | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | D | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | E |
eVSKP id 131924