FENDRICH, V. Srovnání standardů VP9 a H.265 pro kódování videosekvencí [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2017.
Bakalárska práca sa zaoberá porovnaním vlastností kodekov VP9 a H.265 (HEVC), ktoré sa využívajú pre kódovanie videosekvencií v multimediálnych službách. V súlade so zadaním, v teoretickej časti práce pán Fendrich preštudoval základné vlastnosti štandardov VP9 a HEVC. V realizačnej časti práce študent využitím dostupných referenčných implementácií jednotlivých kodekov zakódoval krátke videosekvencie v rôznych rozlíšeniach. Pre vyhodnotenie vlastností a kvalít zakódovaných videosekvencií boli preštudované a vybrané vhodné objektívne a subjektívne metriky. V záverečnej časti práce bola navrhnutá laboratórna úloha do pred predmetu „Digitální televizní a rozhlasové systémy“ na preštudovanie základných vlastností už spomínaných kodekov. Bakalárska práca má celkovo 69 strán z čoho prílohu tvorí 15 strán. Grafická a formálna reprezentácia práce je na priemernej úrovni. Jednotlivé kapitoly na sebe nadväzujú logicky a sú dostatočne vypracované. Práca s dostupnou literatúrou je na dobrej úrovni. V texte sa vyskytuje niekoľko gramatických a terminologických preklepov, ktoré však kvalitu práce výrazne neznižujú. Získané výsledky sú prehľadne a dostatočne vypracované. Pre hlbšiu analýzu by však bolo potrebné zvýšiť počet vybraných videosekvencií. Pozitívne hodnotím, že študent, aj keď okrajovo, ale venoval pozornosť aj korelačnej analýze objektívnych a subjektívnych výsledkov. Študent pracoval samostatne a možnosti konzultácie s vedúcim práce využíval na priemernej úrovni. Veľmi si cením, že pán Fendrich časť svojej práce úspešne prezentoval na študentskej súťaži EEICT 2017. Zadanie práce bolo splnené. Bakalársku prácu pána Fendricha odporúčam k obhajobe a navrhujem bodové hodnotenie B/84.
Předložená bakalářská práce se zabývá porovnáním dvou moderních kodeků pro kompresi UHD obsahu. V teoretické části práce jsou popsány porovnávané kodeky a nástroje používané pro jejich srovnání, tedy použité objektivní a subjektivní metriky. Největší část práce je věnována samotném provedení subjektivních testů, jejich vyhodnocení a posouzení korelace s použitými objektivními metrikami. Student srovnává použití kodeků pro UHD a SD sekvence a použití různých bitových rychlostí. Součástí práce je připravená laboratorní úloha a její vzorové vypracování. Předložená práce má dobrou grafickou úroveň a neobsahuje větší množství formálních chyb. Student splnil zadání bakalářské práce. Drobnou formální chybou je, že v grafech student na horizontální ose neudává jako veličinu bitovou rychlost a jako její jednotku bit/s. ale udává pouze jednotku.
eVSKP id 102583