CHMELAŘ, R. Marketingové strategie pro začínající Start-up projekt [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2022.
Cílem předložené práce bylo sestavení návrhu marketingové strategie pro novou začínající službu. Cíl považuji za splněný s několika připomínkami uvedenými dále. Autor v práci zpracoval poměrně detailní analýzy externích faktorů, které dále doplnil o kvalitativní výzkum zaměřený na očekávání zákazníků. Analýzy jsou dobře shrnuty do dílčích závěrů. Následně je zpracována rovněž analýza interních faktorů. V této části jde ale spíše o popis, než o analýzu. U začínajícího projektu bych očekával, že se na jednotlivé faktory zaměří z hlediska zdrojů, kapacit a schopností. Popis interních faktorů je pak shrnut do tabulky, kde jsou ale nesprávně vyhodnocovány hrozby a příležitosti - u interních faktorů je potřeba hodnotit silné a slabé stránky. Z tohoto nesouladu pak zřejmě plynou i nesprávně zařazené externí faktory mezi interními v souhrnné SWOT matici - např. slabou stránkou určitě není citlivost sektoru gastronomie na vnější vlivy. Představené návrhy vycházejí ze zpracovaných analýz, vychází z provedené tržní segmentace a marketingových cílů společnosti. Velkou slabinou návrhů je koncentrace na marketingovou komunikaci a nižší pozornost věnovaná ostatním prvkům marketingového mixu. Návrhy mohly být rovněž strukturovány přehledněji. Poslední připomínka směřuje ke kapitole Cíle a metodika, kde především rozepsání využitých metod měla být věnována vyšší pozornost. Celkově práce splňuje formální a odborné požadavky a přes uvedené připomínky práci doporučuji k obhajobě. Otázka k obhajobě: V čem spatřujete nejvýznamnější rizika pro realizaci vašich návrhů? Jak je případně eliminovat?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | D | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | D | ||
Praktická využitelnost výsledků | D | ||
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | C | ||
Práce s informačními zdroji, včetně citací | B |
Cílem práce byl návrh marketingové strategie pro začínající Start-up projekt. Cíl shledávám jako částečně splněný. Návrhy jsou založeny na dobrém teoretickém základu, kde je avšak viditelná nižší aktivita v oblasti marketingové strategie a bylo by vhodné uvést přístup dle několika autorů. Autor se snažil vytvořit kvantitativní i kvalitativní výzkum, jejichž výsledky mohou být relevantní pro samotné návhry. Získané informace jsou použitelné, avšak negativně hodnotím více popisné pojetí analýz a nelogické zařazení některých faktorů u analýzy SWOT. Také posloupnost kapitol analýz a výzkumu je z mého pohledu nelogická. U návrhů jsou logické kroky v oblasti komunikační strategie a kladně hodnotím navržení cílů u jednotlivých složek marketingového mixu. Návrhy jsou mírně nepřehledné a není zde kladen důraz na všechny složky marketingového mixu. Není zde zcela jasné, jak autor chápe marketingovou strategii a co obsahuje. Návrhy jsou použitelné v praxi, avšak pro úspěšný vstup na trh by bylo vhodné své návrhy více promyslet nejen z pohledu komunikačního mixu, ale i z pohledu komplexní marketingové strategie. Práce je na odpovídající odborné i formální úrovni, s vysokým počtem využitých odborných zdrojů. Práci doporučuji k obhajobě. Otázka k obhajobě: Pokud uvádíte tento typ podniku jakožto start-up, je dle Vašeho názoru výše příjmu v kalkulaci optimistické varianty dostatečná pro potenciální investory? Pokud ne, jaké kroky byste podniknul pro zvýšení příjmů ve Vašem sledovaném období do konce roku 2023?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | D | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | D | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Praktická využitelnost výsledků | D | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | C | ||
Práce s informačními zdroji | B |
eVSKP id 142245