ZICHA, T. Víceprvková zavěšení vozidel BMW [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.
Bakalářská práce pana Zichy řeší problematiku víceprvkového zavěšení vozidel BMW. Rešeršní část práce stručně rozebírá problematiku zavěšení s detailnější analýzou víceprvkových provedení zavěšení (především vozidel BMW). Následuje samotná konstrukce jednoho z ramen zavěšení vozidla BMW E46 včetně analytických výpočtů jeho zatěžování a deformací. Pan Zicha přistupoval k řešení své bakalářské práce velice iniciativně a především mimořádně samostatně. Je třeba ocenit rovněž to, že celé zadání bylo vypsáno na návrh přímo studenta, na základě jeho velkého zájmu o řešenou problematiku. Veškerý realizovaný návrh ramene je možné považovat za správný a dostatečný. Nad rámec zadání byla samotná součást přímo vyrobena a bude testována na reálném vozidle. Celé zpracování bakalářské práce hodnotím jako zdařilé, student jednoznačně prokázal schopnost aplikovat teoretické znalosti získané v průběhu studia k řešení samostatných technických problémů.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Předložená bakalářská práce pana Zichy je věnována zavěšení zadních kol převážně víceprvkového typu u vozidel značky BMW. Práce neobsahuje pouze rešerši různých konstrukčních variant těchto náprav, autor velmi čtivě, srozumitelně a hlavně bezchybně popisuje i základní parametry související s konstrukcí zavěšení kol. Poslední část práce navíc obsahuje i vlastní konstrukční úpravu zavěšení konkrétního vozidla. Byť je samotný upravovaný díl poměrně jednoduchý, tak lze vyzdvihnout velmi precizní přístup k návrhu a obzvlášť ověření pevnosti fyzického prototypu zátěžovými zkouškami. Jediné, co by bylo možné podrobit určitě diskuzi je údajná nadbytečnost užití kontramatic a volba stoupání závitu. Z formální stránky bych vytknul pouze číslování obrázků, které není posloupné, nebo se čísla opakují. Nicméně tyto drobnosti nemohou snížit celkový dojem z této bakalářské práce, která je jednoznačně na výborné úrovni.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | |||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | |||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 132286