PODPLESKÁ, J. Místo ve středu města? Brno – Lokalita Koliště - Křenová [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2014.
Zadaní diplomního projektu řeší zajímavý segment na městském ringu; a sice prostor křižovatky Křenová a Koliště. Toto území tvoří pokračování části městské okružní třídy. V současné době jsou obě nároží při ústí ulice Křenová poměrně problematická a to jak svojí půdorysnou stopu , tak výškou zástavby a provozními souvislostmi. Urbanistické a hmotové řešení se zaměřilo zejména nanároží se stávajícím objektem Městeké policie. Urbanistické řešení včetně rozšířeného profilu ringu je zdařilé, koncept objektu pro městskou polici postrádá invenční dispoziční a prostorové řešení. Studentka se v průběhu semestru věnovala tomuto objektu, administrativní budovu na protější straně křižovatky řešila studentka samostatně v záveru semestru. Podrobnost a technické řešení dispozic, konstrukce i fasád odpovídá požadavkům kladeným na diplomní projekt.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Přístup studenta ke zpracování | B | Jana Podpleská : Studentka pracovala v průběhu celého studia poměrně vyrovnaně. Tématem magisterského bloku byla inventura stavebních a rozvojových rezerv v brněnské městské památkové rezervaci a jejím bezprostředním okolí. V úvodních dvou semestrech byla práce na projektu rozdělena na analytickou část, která byla zpracována kolektivně a na urbanistické a architektonické návrhy vybraných lokalit, které byly řešeny formou ateliérového projektu. Ve třetím semestru student začal pracovat na urbanistickém a objemovém návrhu zvolené lokality, která pak ve čtvrtém semestru byla tématem diplomního projektu. |
Návrh má průměrnou úroveň, schematické architektonické pojetí má za důsledek neosobní výraz v atraktivním a významném místě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Urbanistické řešení | A | Území Koliště, Dornych, Křenová je prostor, který má z celoměstského hlediska potenciál pro rozsáhlé dostavby a změny. Autorka práce si z různých možností vybrala řešení dvou objektů při městském okruhu, v obou případech uzavírá svými stavbami stávající nedokončené uzavřené bloky. Oba návrhy mají z urbanistického hlediska svoji logiku. Obtížné dopravní a parkovací podmínky se snaží řešit. | |
Architektonické řešení | C | Architektonické řešení je v obou stavbách založené na schematu výrazného vertikálního členění s parterem zaplněným hustou sítí pilířů. Celkový výraz v důsledku tohoto řešení je těžkopádný, neosobní se zbytečnou snahou o monumentalitu. | |
Provozní řešení | B | Obě stavby s administrativní a komerční funkcí jsou řešeny celkem typologicky účelně a přehledně. Těžkopádnost architektonického pojetí se přirozené projevuje i v interieru. Pro moderní a racionální administrativní prostor jsou vertikální okenní otvory obtížnou komplikací. | |
Technicko konstrukční řešení | B | Technické řešení objektů je standartní, pravidelná síť betonového skeletu je účelná a logická. | |
Formální úroveň | B | Formální úroveň návrhu je dobrá, schází některé informace ( názvy ulic, funkce objektů). |
eVSKP id 70675