PAVLÍKOVÁ, M. Náklady na nízkou jakost [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.
Práce je vypracována v textové části v rozsahu 45 stran, čímž překračuje požadavky minimálního rozsahu bakalářské práce uvedeném v čl. 15 Směrnice rektora. Cíle práce je možno považovat za splněné, ovšem s lehkými výtkami. V části „Rozboru současného stavu vývoje dané problematiky“ diplomantka správně uvádí definici jakosti dle ČSN EN ISO 9000:2006, kterou lze považovat i v současnosti za dovolený termín tak, aby bylo možné zavedené názvy jakost versus kvalita měnit postupně. Ovšem již zde není zmínka o aktuálních a především platných normách (např.: nová norma ČSN ISO 9000 : 2016, ČSN EN ISO 9001 : 2016, ČSN EN 9004 : 2016; ČSN ISO 10014 - Management kvality - Směrnice pro dosahování finančních a ekonomických přínosů, atd.). V práci se pak vyskytují obrázky s nízkým rozlišením, tedy horší vizuální kvalitou a bez uvedených zdrojů. Další lehkou výtku lze uvést k vývojovému diagramu, kde lze uvést příklad: rozhodování – „Jde vadný kus opravit?“ v případě, že je odpověď záporná, vrací se cyklus před proces „Míchání granulátu“ bez doplňujícího procesu „Drcení neshodného výrobku“. Celkově je práce je čtivá, kvalitně zpracovaná a je zjevné, že studentka věnovala své práci adekvátní úsilí.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | C | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | B |
Práce se věnovala nákladům na nízkou jakost a odpovídá zadání. Práci považuji pro praxi přínosnou. Cíle bakalářské práce byly splněny a studentka prokázala schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvodit z nich správný závěr. Práce je velmi logicky rozdělena na úvod, hlavní kapitoly a závěr. Po formální stránce je hodnocená práce zpracována na požadované úrovni s minimem stylistických chyb. Vlastní text je tvůrčím způsobem doplněn o nové myšlenky a jako celek logicky propojen. Studentka při zpracování práce vychází z doporučené literatury. Práce nebyla jen teoretická, ale ve spolupráci s firmou, kde studentka navrhla řešení, které mělo vliv na snížení množství neshodných produktů. Malou výtku bych měla u definice jakosti. Tady bylo vhodné doplnit, že norma ČSN EN ISO 9000:2006 definuje jakost zatímco nová norma ČSN EN ISO 9000:2015 už jakost nedefinuje, ale definuje z anglického překladu quality pojem kvalita. Práci jako celek představuje zdařilou publikaci a může být využitá v praxi.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 125243