DVOŘÁČEK, M. Návrh a implementace 2D hry v Unity [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2023.

Posudky

Posudek vedoucího

Čadík, Martin

Student vytvořil v systému Unity roguelike plošinovou hru, k tomu využil cizích audio a vizuálních prvků, tzv. assetů. Hra obsahuje jednu herní úroveň, která je procedurálně generovaná, jak je u roguelike her zvykem. Součástí hry je také editor pro vytváření a modifikaci místností. Celkově považuji předloženou práci za průměrně kvalitní.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Informace k zadání Zadání práce považuji za průměrně obtížné. S dosaženými výsledky jsem spokojen a zadání považuji za splněné. 
Práce s literaturou Student využíval převážně materiály dostupné na internetu.
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace Jedná se o druhý zápis daného zadání. Ve druhém roce byla z mého pohledu aktivita studenta mírně podprůměrná, student většinou podával dohodnutá hlášení o postupu prací, osobních konzultací byl minimální počet.
Aktivita při dokončování Práce byla dokončena v mírném předstihu a částečně byla konzultována s vedoucím práce.
Publikační činnost, ocenění
Navrhovaná známka
C
Body
73

Posudek oponenta

Munzar, Milan

Řešiteli se podařilo vytvořit 2D roguelike hru s editorem místností. Místnosti jsou na sebe vázány náhodně při spuštění hry. Hra umožňuje vyvíjet hráčův charakter a obsahuje několik druhů nepřátel. Bohužel hra jako celek není příliš zábavná.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Náročnost zadání Řešitel si zvolil vytvořit 2D roguelike hru s náhodným generováním úrovní a jednoduchým editorem.
Rozsah splnění požadavků zadání
Rozsah technické zprávy
Prezentační úroveň technické zprávy 80 Technická zpráva je srozumitelná a obsahuje všechny podstatné části. Slabinou je kapitola o testování, kde se řešiteli nepodařilo nasbírat dostatek vzorků pro testování svojí hry.
Formální úprava technické zprávy 75 Technická zpráva je po formální stránce napsaná pečlivě. Nešťastné je nerozlišování kódu od textu vhodným fontem nebo kódovými bloky.
Práce s literaturou 85 Řešitel cituje dostatek zajímavých a relevantních zdrojů.
Realizační výstup 65 Výstupem je 2D hra, která implementuje mnoho prvků z žánru roguelike. Bohužel hlavní herní smyčka (skákání z platformy na platformu a zabíjení nepřátel) by chtěla odladit, aby hra byla zábavná. Editor místnotí je minimální a někdy až pedanticky vyžaduje, aby hráč opakovaně procházel místností uložením. Kvalita kódu je slabší. V projektu najdeme několik "god object" tříd (např. soubory PlayerView.cs a FloorView.cs). Také chybí komentáře typu docstring.
Využitelnost výsledků Řešiteli může komplikovat další iterace kvalita jeho kódu.
Navrhovaná známka
C
Body
73

eVSKP id 147454