DVOŘÁČEK, M. Návrh a implementace 2D hry v Unity [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2023.
Student vytvořil v systému Unity roguelike plošinovou hru, k tomu využil cizích audio a vizuálních prvků, tzv. assetů. Hra obsahuje jednu herní úroveň, která je procedurálně generovaná, jak je u roguelike her zvykem. Součástí hry je také editor pro vytváření a modifikaci místností. Celkově považuji předloženou práci za průměrně kvalitní.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | Zadání práce považuji za průměrně obtížné. S dosaženými výsledky jsem spokojen a zadání považuji za splněné. | ||
Práce s literaturou | Student využíval převážně materiály dostupné na internetu. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | Jedná se o druhý zápis daného zadání. Ve druhém roce byla z mého pohledu aktivita studenta mírně podprůměrná, student většinou podával dohodnutá hlášení o postupu prací, osobních konzultací byl minimální počet. | ||
Aktivita při dokončování | Práce byla dokončena v mírném předstihu a částečně byla konzultována s vedoucím práce. | ||
Publikační činnost, ocenění |
Řešiteli se podařilo vytvořit 2D roguelike hru s editorem místností. Místnosti jsou na sebe vázány náhodně při spuštění hry. Hra umožňuje vyvíjet hráčův charakter a obsahuje několik druhů nepřátel. Bohužel hra jako celek není příliš zábavná.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | Řešitel si zvolil vytvořit 2D roguelike hru s náhodným generováním úrovní a jednoduchým editorem. | ||
Rozsah splnění požadavků zadání | |||
Rozsah technické zprávy | |||
Prezentační úroveň technické zprávy | 80 | Technická zpráva je srozumitelná a obsahuje všechny podstatné části. Slabinou je kapitola o testování, kde se řešiteli nepodařilo nasbírat dostatek vzorků pro testování svojí hry. | |
Formální úprava technické zprávy | 75 | Technická zpráva je po formální stránce napsaná pečlivě. Nešťastné je nerozlišování kódu od textu vhodným fontem nebo kódovými bloky. | |
Práce s literaturou | 85 | Řešitel cituje dostatek zajímavých a relevantních zdrojů. | |
Realizační výstup | 65 | Výstupem je 2D hra, která implementuje mnoho prvků z žánru roguelike. Bohužel hlavní herní smyčka (skákání z platformy na platformu a zabíjení nepřátel) by chtěla odladit, aby hra byla zábavná. Editor místnotí je minimální a někdy až pedanticky vyžaduje, aby hráč opakovaně procházel místností uložením. Kvalita kódu je slabší. V projektu najdeme několik "god object" tříd (např. soubory PlayerView.cs a FloorView.cs). Také chybí komentáře typu docstring. | |
Využitelnost výsledků | Řešiteli může komplikovat další iterace kvalita jeho kódu. |
eVSKP id 147454