TOMČAN, P. Termoelektrická mlžná komora pro sledování přirozené radioaktivity a nabitých částic [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.
Po vypracování úvodní textové části bakalářské práce (BP) popisující jednotlivé typy nabitých částic, byly v laboratoři prováděny jednoduché experimenty s komerčně dostupnými termoelektrickými moduly. Měření s nimi se následně, spolu s rešerší konstrukce mlžných komor, staly podkladem pro vypracování praktické části práce. Případná náročnost zadání BP spočívala především v samotném konstrukčním návrhu mlžné komory a následně její praktické realizaci. Oproti čistě rešeršním pracím hodnotím zadání této BP jako spíše náročnější a ve výsledném hodnocení toto i zohledňuji. Aktivita studenta v průběhu vypracovávání praktické části práce a sestavování komory byla soustředěna převážně do druhé části letního semestru. Vlivem tohoto došlo ke zpoždění vlastní realizace a případných zkoušek komory, která byla dokončena těsně před odevzdáním BP. V návaznosti na to pak chyběl potřebný čas pro dokončování textové části práce. Ta tak obsahuje drobné nepřesnosti a formální nedostatky. I přes zmíněné výtky ale kladně hodnotím zájem o danou problematiku, vyvinuté úsilí při sestavování mlžné komory i její výsledné provedení. Konzultace probíhaly četně. Případné připomínky k návrhu komory byly brány v potaz a zpracovány. Přes zmíněné nedostatky a chybějící obrazovou dokumentaci fungující komory a detekovaných nabitých částic práci hodnotím jako velmi zdařilou a doporučuji ji k obhajobě s velmi dobrým hodnocením B.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | C |
V úvodu je proveden popis elementárních částic a dále je práce věnována popisu mlžných komor, čímž jsou naplněny dva cíle práce. Poté obsahuje návrh konstrukce a také výkresovou dokumentaci k výrobě jednotlivých součástí. Bohužel se kvůli časové náročnosti nepodařilo komoru experimentálně ověřit, a tak není jasné, zda konstrukční část povede ke kýženým výsledkům. Toto vnímám jako největší nedostatek práce. Naopak bych vyzdvihl originalitu a náročnost řešeného problému, která je více než dostatečná pro bakalářskou práci. Autor se během práce věnoval mnoha praktickým i teoretickým otázkám. Po formální a stylistické stránce obsahuje práce nějaká pochybení, např. použité symboly označují více různých hodnot, rovnice nejsou očíslovány, tabulky nejsou zarovnány na střed apod. To by však nemělo bránit celkovému porozumění.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | D | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | D | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 132745