SKALNÍK, A. Pedálová sestava vozu Formule Student s autonomní funkcí brzd [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2022.
Student zpracoval bakalářskou práci na téma „Pedálová sestava vozu Formule Student s autonomní funkcí brzd“, jejímž hlavním cílem bylo vytvoření konstrukčního návrhu nové pedálové sestavy, která umožní automatické brzdění vozidla při zachování možnosti manuálního ovládání brzd řidičem. Okrajové podmínky pro návrh byly stanoveny s ohledem omezený prostor uvnitř monokoku, minimalizaci hmotnosti a pravidla soutěže zajišťující mimo jiné také bezpečnost vozu a ergonomii. První část práce je tvořena dostatečně obsáhlou a srozumitelnou rešerší, následuje krátké shrnutí výhod a nevýhod různých koncepcí, na základě kterého je vybráno nejvhodnější řešení. Poslední část je věnovaná samotnému konstrukčnímu návrhu (ve kterém student zohledňuje i týmové poznatky a zkušenosti), je provedena jeho analýza pomocí MKP a představeno i řešení plynového pedálu. Student pracoval samostatně, na konzultace s vedoucím práce přicházel s konkrétními dotazy. Grafická úprava splňuje požadavky na technický text. Práce obsahuje všechny povinné části a cíle zadání byly splněny. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Bakalářská práce pana Skalníka se zabývá návrhem pedálové sestavy pro vůz Formule Student s autonomní funkcí brzd. Dílčími cíli práce bylo vytvoření rešerše brzdných systémů a ovládání autonomního brzdného systému, porovnání systémů dle vhodnosti pro aplikaci ve formuli a na základě vhodnosti vytvořit konstrukci pedálové sestavy pro závodní monopost Dragon e2. Obsah práce je rozdělen do pěti částí: stručné seznámení s Formulí Student, rešerše používaných brzdných systémů, definování požadavků a konstrukčních omezení, koncepční návrh možných řešení a konstrukční řešení. Text je logicky uspořádán. Student se zabývá motivací řešení problematiky, nabízí různé možnosti řešení dané problematiky, z těchto možností na základě vhodných kritérií vybírá nejlepší variantu, u které popisuje koncepční a následně konstrukční řešení. Jednotlivé kapitoly a podkapitoly na sebe navazují. Student schopně řeší širší kontext problematiky a chápe souvislosti mezi dílčími problémy. Na základě rešerše a koncepce student navrhuje řešení konstrukce. Je důležité vyzdvihnout kvalitu obsahu práce a hloubku, do které student problematiku řeší. Jednotlivé rozhodnutí o konstrukci dílů a sestavy jsou vždy logicky a věcně popsány. Finální konstrukce dílů je obhájena pevnostními výpočty a MKP simulacemi. Text je provázen množstvím obrázků dílů, sestav konstrukce a schémat zapojení. V textu se nachází občasné chyby, není jich však znatelné množství a neruší komfort čtenáře. U rovnic chybí v textu, nebo separátně, výčet veličin v jednotlivých rovnicích. Značení veličin je pouze v závěru práce v seznamu použitých zkratek a symbolů. Také chybí popis zkratek v seznamu použitých zkratek a symbolů (např. ASB, BOTS, EBS, …), většina z nich je však popsána v textu. Popis u některých obrázků (např. obrázek 5 nebo 6) nebyl přeložen do češtiny. V podkapitole 2.1 by bylo vhodné použít ilustrační obrázky - např. ukázat schematicky konstrukci bubnové a kotoučové brzdy. Bakalářská práce pana Skalníka splnila stanovené cíle a celkově je na vysoké úrovni. Nedostatky ve formálních náležitostech a stylistice jsou marginální. Práci doporučuji k obhajobě a navrhuji celkové hodnocení výborně / A.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 138774