PIDROVÁ, K. Makroskopické modelování dopravního toku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2014.
Hlavními cíli práce bylo shrnout některé problémy makroskopického modelování dopravního toku, u vybraných modelů diskutovat možnost vzniku dopravních kolapsů a nastínit teoretické možnosti, jak kolapsům předcházet. V souvislosti s problémy makroskopického modelování se práce soustředí na odvození rovnice kontinuity a následnou diskusi volby vztahu mezi rychlostí a hustotou provozu. Jako hlavní předmět rozboru v navazujících kapitolách zvolen LWR model. Jde jeden z jednodušších základních modelů, který je však v krátkém časovém horizontu schopen dosahovat zajímavého souladu se skutečností, jak je demonstrováno v kapitole 5. V rámci tohoto modelu byla podrobněji studována situace popsaná nespojitostí v rozložení hustoty provozu v počátečním čase, která má za následek vznik dopravního kolapsu. Všechny tři cíle byly tedy splněny v míře odpovídající délce textu a obvyklé úrovni bakalářských prací. Studentka pracovala samostatně, aktivně vyhledávala vlastní zdroje informací a zařazovala je do textu. V rámci přípravy práce studentka též absolvovala stáž u doc. Ing. Brandnera, Ph.D. na ZČU. Bakalářskou práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | C |
Tématem bakalářská práce je "Makroskopické modelování dopravního toku". Je rozdělena do sedmi kapitol, v nich autorka postupně zavádí matematický aparát týkající se dané problematiky, dále odvozuje rovnici kontinuity pro dopravní tok a zavádí Lighthill - Whitham - Richardsonův (LWR) model na kterém pak aplikuje experiment reálného provozu. Součástí bakalářské práce je také video soubor používaný v experimentu. Těžiště práce je ve zkoumání a rozboru LWR modelu. Jedná se o jeden z jednoduší základních modelů, přesto je na experimentu ukázána zajímavá shoda s reálnou situací. Studentka splnila požadavky a cíle bakalářské práce. Práce je velmi dobře členěná a přehledná. Text je ucelený a srozumitelný. Počet pravopisných chyb resp. překlepů nepřesahuje obvyklou míru u textu takového rozsahu. Autorce bych speciálně vytkl, že uvedená literatura [3], [7] není v textu nikde citována. Naopak na práci oceňuji především závěrečný experiment na kterém studentka ukázala aplikaci popsaného LWR modelu. Bakalářskou práci doporučuji k obhajobě a hodnotím známkou "dobře".
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | C |
eVSKP id 72026