Humour in experiential marketing campaigns and its perception by Czech university students
Loading...
Date
2015-05-11
ORCID
Advisor
Referee
Mark
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Mendel University in Brno
Altmetrics
Abstract
At present, it is necessary to monitor marketing communication strategy connected to actual customers’ needs and requirements. At the same time, there is important to respect gender of customers. The paper provides an overview of current marketing communication trends of the companies. Based on the theoretical data there are applied statistical methods, which should be achieved of main aim of the paper. The main aim of the paper is to find connections between communication and gender from point of view of humour. To support this approach theoretical information from the area of marketing communication connected with data from primary research were used. Success companies know customers’ needs for long-term strategic development of relationship marketing with customers. That is necessary to reach the customers’ emotion and their irrationality of purchase decision. For this contact companies try to use experiential marketing full of humour elements as the way to increase own turnover. Adequate communication campaigns could create acceptable background for effective marketing. The article is focused on dependency between genders and used marketing communication tools. The objective of this research is to verify intensity dependence of marketing communication in connection with respondents´ gender and to identify impacts of the marketing communication and to describe communication trend. The research was aimed in random chosen group of young people in the Czech Republic. It was made data processing by statistical software IBM SPSS Statistics 20 to obtain relevant answers.
V současné době je nezbytné sledovat marketingovou komunikační strategii, která je navázána na aktuální potřeby a požadavky zákazníků. Ve stejné době je důležité respektovat pohlaví zákazníka. Článek nabízí přehled aktuálních trendů marketingové komunikace několika společností. Na teoretický základ jsou aplikovány metody, pomocí kterých by mělo být dosaženo hlavního výsledku příspěvku. Nejdůležitějším cílem článku je nalézt propojení mezi marketingovou komunikací a pohlavím z hlediska vnímání humoru. Na podporu tohoto přístupu bylo využito teoretických východisek z oblasti marketingové komunikace a zároveň dat z primárního výzkumu. Úspěšné společnosti znají potřeby svých zákazníků pro dlouhodobý strategický rozvoj vztahů s nimi. Proto je důležité zasáhnout zákazníkovi emoce a iracionalitu rozhodnutí o koupi. Pro tento kontakt se zákazníkem společnosti využívají zážitkový marketing plný prvků humoru jako způsobu pro zvýšení svého obratu. Adekvátní marketingovou kampaní tak společnosti mohou vytvořit přijatelné zá ;zemí pro efektivní marketing. Článek je zaměřen na závislost mezi pohlavím a vnímání použitých marketingových nástrojů. Cílem výzkumu je ověřit intenzitu závislosti marketingové komunikace ve spojení s pohlavím respondentů, identifikovat dopad marketingové komunikace a popsat trend této komunikace. Výzkum byl zaměřen na náhodně vybranou skupinu mladých lidí v České republice. Pro získání relevantních odpovědí byla data zpracována pomocí statistického softwaru IBM SPSS Statistics 20.
V současné době je nezbytné sledovat marketingovou komunikační strategii, která je navázána na aktuální potřeby a požadavky zákazníků. Ve stejné době je důležité respektovat pohlaví zákazníka. Článek nabízí přehled aktuálních trendů marketingové komunikace několika společností. Na teoretický základ jsou aplikovány metody, pomocí kterých by mělo být dosaženo hlavního výsledku příspěvku. Nejdůležitějším cílem článku je nalézt propojení mezi marketingovou komunikací a pohlavím z hlediska vnímání humoru. Na podporu tohoto přístupu bylo využito teoretických východisek z oblasti marketingové komunikace a zároveň dat z primárního výzkumu. Úspěšné společnosti znají potřeby svých zákazníků pro dlouhodobý strategický rozvoj vztahů s nimi. Proto je důležité zasáhnout zákazníkovi emoce a iracionalitu rozhodnutí o koupi. Pro tento kontakt se zákazníkem společnosti využívají zážitkový marketing plný prvků humoru jako způsobu pro zvýšení svého obratu. Adekvátní marketingovou kampaní tak společnosti mohou vytvořit přijatelné zá ;zemí pro efektivní marketing. Článek je zaměřen na závislost mezi pohlavím a vnímání použitých marketingových nástrojů. Cílem výzkumu je ověřit intenzitu závislosti marketingové komunikace ve spojení s pohlavím respondentů, identifikovat dopad marketingové komunikace a popsat trend této komunikace. Výzkum byl zaměřen na náhodně vybranou skupinu mladých lidí v České republice. Pro získání relevantních odpovědí byla data zpracována pomocí statistického softwaru IBM SPSS Statistics 20.
Description
Citation
Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis. 2015, vol. 63, issue 2, p. 587-593.
http://acta.mendelu.cz/artkey/acu-201502-0027_humour-in-experiential-marketing-campaigns-and-its-perception-by-czech-university-students.php
http://acta.mendelu.cz/artkey/acu-201502-0027_humour-in-experiential-marketing-campaigns-and-its-perception-by-czech-university-students.php
Document type
Peer-reviewed
Document version
Published version
Date of access to the full text
Language of document
en
Study field
Comittee
Date of acceptance
Defence
Result of defence
Document licence
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/