DRÁPALÍK, M. Pásový dopravník pro slévárenský písek [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2013.

Posudky

Posudek vedoucího

Malášek, Jiří

Technickou zprávu i výpočet nutno připomínkovat. Správně uvedeny vlastnosti slévárenského písku. Sešroubování a následné přivaření U 140 str.19 je podivný postup. Nákresy jsou obecně velmi nekvalitní. Rovnice číslovány s odstupem k výsledku. Rovnice str. 38 vypovídá o přístupu autora. Výkres sestavy postrádá kotevní plán a tím i připojovací kóty. Značení detailů B,C,D,E je zmatené, konstrukční uzly podivné. Detail osy hnaného bubnu je výsledkem zcela laxního přístupu k práci. Funkce napínacího zařízení je poněkud nejasná, konstrukce nevhodná, doporučuji vysvětlit při obhajobě dle výkresu.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání C
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod D
Vlastní přínos a originalita E
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry D
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii E
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis D
Práce s literaturou včetně citací A
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
D

Posudek oponenta

Škopán, Miroslav

Předložená bakalářská práce je zpracována pečlivě a je logicky a přehledně členěna. Při své práci autor využíval jak běžných znalostí získaných v průběhu svého studia, tak i dalších znalostí, získaných převážně z internetu. Práce obsahuje podrobný výpočet pásového dopravníku včetně jeho pohonu a základní výkresovou dokumentaci (výkres sestavy a podsestavy napínacího zařízení). V práci se však p. Drápalík nevyhnul několika chybám a to jak formálního, tak i věcného charakteru: - nevhodně zvolený úvod, - dlouhá čísla v rovnicích jsou značně nepřehledná, vysoká přesnost čísel (i 7 desetinných míst) je zcela nesmyslná (např. rovnice 12, kde navíc u některých čísel jsou místo desetinné čárky napsány nuly), - v práci postrádám alespoň minimální zmínku o pevnostní kontrole ocelové konstrukce dopravníku. Student zvolil veškeré ocelové profily (str. 19) a měl by tedy konstatovat, zda je volba vhodná, - dopravník je oproti zadání výkonově značně předimenzovaný (o 47 %), tuto skutečnost student nijak nekomentuje, - chybí zdůvodnění volby rozteče válečkových stolic - proč je jenom 0,5 m? - nerovnost pod rovnicí 42 je chybně, - výpočet životnosti ložisek je nevhodný. Lépe je užívat přímo SW výrobce (zde SKF), - chybí výpočet napínacího zařízení (potřebná velikost posuvu hnaného bubnu), - proč je kreslena podsestava napínacího zařízení, když jej student bude instalovat jako hotový výrobek? Předložená práce má i přes některé chyby a nedostatky celkově odpovídající úroveň a je v souladu se zadáním. Student tak ve své bakalářské práci prokázal odpovídající znalosti studovaného oboru a tím i schopnost budoucí samostatné práce či pokračování v dalším stupni studia.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání C
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod B
Vlastní přínos a originalita C
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry C
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii D
Práce s literaturou včetně citací B
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Navrhovaná známka
C

Otázky

eVSKP id 64319