FRIED, T. Klikový mechanismus závodního motoru V8 [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2017.
Požadavky a cíle diplomové práce byly splněný, neboť dokument kromě rešerše obsahuje koncepční návrh klikového mechanismu, konstrukční návrh klikového hřídele, výpočet zátěžných účinků, dynamickou simulaci klikového mechanismu a výpočet únavové životnosti klikového hřídele. Ačkoli se v dokumentu objevují některé drobné nesrovnalosti, například v provedení polárního diagramu zatížení hlavního ložiska nebo v interpretaci vyvážení klikového mechanismu a výsledků torsního kmitání, celkově lze říci, že o dané problematice pojednává stručně a jasně. Pan Tomáš Fried pracoval samostatně, systematicky a po celou dobu projevoval nebývalou snahu o pochopení a zvládnutí moderních simulačních nástrojů. Největším přínosem práce je zvládnutí a částečná automatisace procesu návrhu a ověření klikového hřídele, což umožňuje celý proces zrychlit.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | B |
Práce zaměřená na konstrukci a výpočtovou kontrolu závodního motoru V8 je logicky uspořádaná. Na úvodní rešeršní část logicky navazuje další vlastní postup návrhu, který obsahuje základní rozbor vyváženosti motoru, návrh konstrukčního provedení a podrobnou výpočtovou kontrolu s využitím soudobých programových prostředků. Po stránce obsahové lze zadání považovat za bezezbytku splněné, rovněž formální uspořádání textu a logická návaznost jednotlivých kroků řešení splňují veškeré nároky na diplomové práce, proto uvádím dále jen některé drobnější připomínky a dotazy. V práci se jen výjimečně vyskytují drobné přepisy (jako například na straně 25 ...moment "setrvačnách" sil posuvných částí....), které však nesnižují srozumitelnost textu. Z hlediska použité terminologie lze vytknout některé obraty připomínající novinářskou motoristickou hantýrku, jako např. .... klikový hřídel "váží" 16,45 kg na str. 30. U citace literatury čísly v hranatých závorkách by na řadě míst bylo možné a logické tuto citaci dát jako součást příslušné věty, nikoli až za tečku za větou. Pokud jde o uvažovaný rozsah budicích frekvencí v klikovém mechanismu (na str. 39 uvedeno z literatury převzaté doporučení do 500 Hz), u konkrétního případu lze přece snadno ze znalosti maximálních otáček motoru a rozboru vyskytujících se řádů harmonických složek tuto hodnotu konkretizovat. Je známo, co způsobuje "zvlnění" průběhů harmonických složek v mimorezonanční oblasti na obr. 55? Co se rozumí "amplitudou" v popisu diagramů např. na str. P20 - P23? Diplomovou práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 96725