KLIŠ, K. Pohon pásového dopravníku pro transport uhlí [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2013.
Diplomant v práci předkládá původní řešení pohonu pásového dopravníku pro transport uhlí. V úvodní části jsou přehledně popsány základní uzly dálkové pásové dopravy (DPD) v technologických celcích na povrchových dolech. Hlavní částí práce je vlastní návrh pásového dopravníku. Práce je členěna pomerně přehledně a logicky. Práce má velmi solidní úroveň přesto k ní lze mít zejména následující připomínky: - u popisu rozběhu pohonu (str.21) je uvedena již zastaralá a na nových zařízeních nepoužívaná metoda řízení - vlastnímu řešení schází jasné definování cílů práce - pro zvolené technické řešení chybí doplňující informace o konkrétním použití v technologickém celku - obtížně čitelné schematické nákresy (kapitola 10.4) Celkově má práce velmi dobrou úroveň a je v souladu se zadáním. Diplomant ve své závěrečné práci prokázal odpovídající znalosti studovaného oboru, samostatnost při zpracování úkolu a celkově dobré předpoklady budoucí samostatné práce.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | B |
Diplomant přistoupil ke zpracování zadaného tématu zodpovědně, nastudoval příslušnou literaturu. Při studiu jeho práce jsem narazil na několik nepřesností, které ale nijak neovlivňují celkovou kvalitu předložené práce. - strana 21: diplomant uvádí, že se na lomech nejvíce používají pohony s asynchronními motory a vícestupňovými odporovými spouštěči. V posledních 20 letech byly veškeré rekonstruované nebo nově dodávané dopravníky vybaveny frekvenčními měniči, které nyní tvoří většinu pohonů na uhelných lomech v české republice - kapitola 3: zde jsem nenašel uvedení zdroje jednotlivých výpočtových vztahů. Jedná se většinou o CSN ISO 5048 ale mělo by to být uvedeno. Celkově diplomant přistoupil k zadání zodpovědně, kromě konkrétního zadání navrhl i ostatní komponenty dopravníku. Většinou se držel standardních postupů z literatury nebo podle údajů výrobců jednotlivých komponent. Jeho práci hodnotím jako zdařilou, určitě mu do budoucna nebude dělat problémy zpracovávat obdobná zadání v praxi.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 63703